JIN earnings call transcript 30 november 2020
Thegoldenone
10.12.2020 kl 11:13
1123
IR erkjenner at prisen på aksjen er undervurdert. Positiv til fremtiden pga lav ordrebok og lite villighet eller mulighet for nye skipskjøp pga usikkerhet omkring IMO 2030 og lite investeringsvillighet i skippingbransjen. Ønsker å ta ting som det kommer og være eventuelt kjøpe second hand skip hvis prisen er god. Sterk fokus på å holde kostnadene nede.
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
tankardjr
10.12.2020 kl 16:14
1057
Ja veldig bra. Han er oppegående han sjefen. Han bygger ikke noe luftslott men er konservativ og nøktern. De er en veldig erfaren ledelse i Jinhui med over 20 år erfaring hele gjengen. Ser bra ut på litt sikt det er bare en ting som mangler og det er at en meglerhus eller bank våger seg på å ta dekning av aksjen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
arnterik
10.12.2020 kl 16:37
1025
Merkelig at det er såpass lite omsetning?
Denne er jo bunnsolid?
Denne er jo bunnsolid?
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
10.12.2020 kl 17:32
998
Underanalysert, illikvid, ignorert og hatet.
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
Superoptimist
10.12.2020 kl 17:39
987
Kan det ha noe med at de fleste av oss etterhvert ser kinatruslen? Selv om JIN er registrert et helt annet sted! For min del, hold Kina og Russland langt unna. I tillegg til mange flere!
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
tankardjr
10.12.2020 kl 17:47
965
Stor forskjell på en bedrift som holder til i Kina og en bedrift som holder på i Hong kong. Hong kong business anser som mye mer sikkert og redelig enn i resten av Kina. Hong kong har vært avhengig av vestlig kapital hele tiden. Mens resten av Kina er mye mer statstyrt enn Hong kong. Det har vært en del skandaler i USA knyttet til bedrifter i Kina dog da ikke Hong kong. Det har vært selskaper som stort sett består av luft og børs skall og folk i USA har blitt lurt til å kjøpe aksjer. Det er en stor misforståelse å dra Jinhui inn i dette. Alle skipene til Jinhui får du opp i sanntid på maritime watch hvis man skulle være så skeptisk.
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
10.12.2020 kl 19:34
905
Har du vurdert å bytte nickname? ;)
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
10.12.2020 kl 19:52
883
Enig. Tviler på at Jin er fraud. Skipene eksisterer. Thorleif har vært på firmabesøk der for noen år siden og snakket med ledelsen.
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
arnterik
10.12.2020 kl 20:05
866
Ja ser de på Wessel finder, de har totalt 19 skip i drift?
Slik som jeg ser
Slik som jeg ser
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
Thegoldenone
10.12.2020 kl 20:20
847
Det stemmer. 17 supramaxer og 2 panamaxer mener jeg. Snittalderen på skipene er 12 år. Kjører nesten utelukkende i asia. Lasting in asia ex china og avlossing i kina. Kinas råvareetterspørsel er utrolig avgjørende for Jin
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
Bulken2
10.12.2020 kl 21:34
803
Blir et bra 4. kvartal, supra ratene er på vei mot 12000$.
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare
Lim Gordon
10.12.2020 kl 23:03
750
Jin har ligget og liksom rykket i gasspedalen i noen tid. Det skyldes nok at den er tett overvåket, men folk tør liksom ikke gå inn for fullt pga skriveriene om brødrenes pengeuttak. Det tror jeg nå er en saga blott, de leser nok "Tradewinds" i Hongkong også og vet hvor avhengige de er av børsen. Selv ligger jeg nå fullt satset og blir ikke overrasket om vi får det første virkelige rykket imorgen. Og risikoen er liten, ingen aksjekurs er nå så utbombet som denne.
Redigert 21.01.2021 kl 05:09
Du må logge inn for å svare