AMSC - Gir deg fast utbytte på 11,7%, opp til kr 40?
Utbytte lokomotivet raser stødig videre. Alle som er glade i trygge sikre inntekter, her kan du få 11,7% utbytte i året på dagens kurs. Et godt stykke over bank rentene ;)
Hvis kursen går opp til kr 40, utgjør det et årlig utbytte på ca 9%, som er det nivået kursen burde ligge på.
Dagens kurs: kr 30,80
Og ja, Røkke er stor aksjonær her:
https://www.americanshippingco.com/
Hvis kursen går opp til kr 40, utgjør det et årlig utbytte på ca 9%, som er det nivået kursen burde ligge på.
Dagens kurs: kr 30,80
Og ja, Røkke er stor aksjonær her:
https://www.americanshippingco.com/
Redigert 21.01.2021 kl 09:40
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
kazynor
19.03.2021 kl 23:03
8237
Hirulen skrev I allverden skjedde i dag for noe?
Verdisikring + godsnakking av OCY?
Simo
20.03.2021 kl 15:14
8099
Kjøpte 20k i close i går. Antar nedgangen for det meste skyldes at den skal ut av indeks. Kanskje man får den enda lavere, hvem vet, men under 30kr er jeg uansett godt fornøyd med.
Spartan
22.03.2021 kl 14:00
7905
Begynt å plukke under 30 nå. Synes det er rart at den er blitt såpass billig igjen, OSG betalte jo AMSC selv da de var i chapter 11. Shipping er generelt på vei opp, og INGEN selskapet på Oslo bør slår deres utbytteratio.
Noen som skjønner hvorfor den er billig og ikke står i 34 kroner?
Noen som skjønner hvorfor den er billig og ikke står i 34 kroner?
ruda
23.03.2021 kl 10:45
7737
Slapp helt av og last opp på billigsalg. Denne kommer snart som en kule
Sukiyaki
09.04.2021 kl 09:19
7187
Kan noen forklare siste setning?
American Shipping Company låner litt mer
Skipsutleieselskapet American Shipping Company, hvor Kjell Inge Røkkes Aker er største eier, har gjennomført en såkalt tap issue på 20 millioner dollar i selskapets senior usikret obligasjon med forfall i 2025, ifølge en melding fredag.
Prisen ble satt til 101 prosent av nominelt beløp. Etter oppgjøret vil utestående beløp i obligasjonen være 220 millioner dollar.
ruda
06.05.2021 kl 09:34
6762
Denne har ligget litt under radaren, så jeg tror vi kan få noen positive overraskelser fremover
bunnfiskeren
12.05.2021 kl 09:21
6491
Den siste tids problemer med oljeforsyningen til USAs østkyst via rørledning må jo være svært positiv for det såkalte Jones Act markedet. Det er jo i dette markedet alle AMSCs skip opererer. Det viser jo sårbarheten med å bli for avhengig av rørledninger i oljeforsyningen. Aksjen gir jo også et stabilt utbytte på nesten 11 prosent. Dette må jo være et av de beste ´value casene´ på Oslo børs. Undervurdert og underanalysert. Har hatt denne aksjen i porteføljen i flere år og har mottatt stabile utbytter hvert eneste kvartal.
Mr Ukjent
12.05.2021 kl 10:10
6449
Tror ikke det har noen som helst innvirkning på inntjeningen til selskapet.
AMSC har lange kontrakter med Overseas Shipholding Group (OSG), og om noen muligens kan tjene på dette så muligens Overseas Shipholding Group (OSG)?
Ellers er denne aksjen utrolig kjedelig, å lese kvartalsrapportene er som å se malign tørke :-)
Stabile inntekter, reduserte utgifter til lån og stabile tilbakebetalinger av innbetalt forskudd.
AMSC har lange kontrakter med Overseas Shipholding Group (OSG), og om noen muligens kan tjene på dette så muligens Overseas Shipholding Group (OSG)?
Ellers er denne aksjen utrolig kjedelig, å lese kvartalsrapportene er som å se malign tørke :-)
Stabile inntekter, reduserte utgifter til lån og stabile tilbakebetalinger av innbetalt forskudd.
kakemann
12.05.2021 kl 10:25
6432
Hvis inntektene til OSG blir høye nok så blir det en profit share slik at det kan dryppe litt på AMSC også.
giggs_mri
12.05.2021 kl 12:59
6367
Det er riktig at hvis intektene til OSG blir høye nok så kan det utløse profit sharing. Nå er det sånn at 5 av 10 skip fra AMSC ligger i opplag. Sam Norton, CEO i OSG, uttalte i helgen at det har vært samtaler med aktører i markedet for transport av bensin/diesel fra US Gulf til østkysten av USA pga rørledningen som er ute av drift. Dette har imidlertid ikke materialisert seg, primært fordi rørledning nå er oppe og går igjen (ikke 100%). Iflg Norton var også OSG avhengig av kontrakter på minst 3 mnd for at det skulle lønne seg å ta ut skip fra opplag. Tror nok vi må smøre oss med litt mer tålmodighet før det skjer noe vesentilg i aktivitetsnivået for skipene og evt profit sharing.
Redigert 12.05.2021 kl 12:59
Du må logge inn for å svare
kazynor
20.05.2021 kl 13:21
5901
Må si det frister å redusere seg i OCY og heller øke i AMSC disse dager. Har gått inn ca 50/50, litt for å spre risiko men også med tanke på pre-corona kursen til OCY. Det at AMSC har nesten dobbelt så stort utbytte som OCY taler litt i andre retningen kjenner jeg,,,
julemarsipan
13.08.2021 kl 15:23
3770
Da har jeg vektet meg opp med ca. 50% mer AMSC i portisen i dag.
Flott med over 11% årlig utbytte!
Flott med over 11% årlig utbytte!
Simo
18.08.2021 kl 09:41
3539
gikk bra med volum på 30kr igår. Sannsynligvis en barclays post som ble tømt som har solgt i det siste. Ellers selger nordnet livsforsikring ganske hissig. 20% siste måneden.
Simo
19.08.2021 kl 11:38
3397
Dollarn på 9. Blir fine utbytter. Håper de har noe havvind snacks å dra opp av hatten også, selvsagt helst en finansieringsordning som ikke går ut over utbytter. Røkke kan dette vett
Simo
19.08.2021 kl 12:49
3336
De vurderer diversifisering inn i havvind. https://finansavisen.no/lordag/ukens-selskap/2021/06/04/7683058/etter-flere-ar-med-fred-og-fordragelighet-blir-det-litt-action-i-american-shipping-company
kazynor
19.08.2021 kl 14:02
3287
Aha, typisk at det er bak betalingsmur. Hadde vært spennende med litt info rundt dette i morgen ja, samt en gjentakelse av forrige utbytte.
Holder en knapp på positive meldinger fra både AMSC og AFK i morgen
Holder en knapp på positive meldinger fra både AMSC og AFK i morgen
Simo
19.08.2021 kl 23:37
3170
Fartøy knyttet til havvind tenker umiddelbart de som følger med på selskapet og det bekrefter Magnussen.
–Ja, vi ser på muligheter der. Offshore havvind er blitt et satsingsområde i USA og har fått ny fart under Biden-administrasjonen. De har store planer for havvind og da må det bygges mye tonnasje for å serve det markedet, sier han.
American Shipping Company vil derfor ikke bygge skip til havvindsektoren på spekulasjon, men heller vente å se hva bransjen går for. Store USA-bygde installasjonsfartøy eller flere mindre støtteskip.
–Ja, vi ser på muligheter der. Offshore havvind er blitt et satsingsområde i USA og har fått ny fart under Biden-administrasjonen. De har store planer for havvind og da må det bygges mye tonnasje for å serve det markedet, sier han.
American Shipping Company vil derfor ikke bygge skip til havvindsektoren på spekulasjon, men heller vente å se hva bransjen går for. Store USA-bygde installasjonsfartøy eller flere mindre støtteskip.
yassir
20.08.2021 kl 08:51
3070
Tredoblet bunnlinjen
American Shipping Company leverte identiske inntekter som i fjor, men tredoblet bunnlinjen etter lavere finansielle utgifter.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/08/20/7721863/tredoblet-bunnlinjen?internal_source=sistenytt
American Shipping Company leverte identiske inntekter som i fjor, men tredoblet bunnlinjen etter lavere finansielle utgifter.
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2021/08/20/7721863/tredoblet-bunnlinjen?internal_source=sistenytt
Løkkøye
13.09.2021 kl 16:54
2249
AMSC på vinnerlisten i dag, opp nesten 7% og stor omsetning.
Er det mulighet for bud og oppkjøp som trigger, samme skjebne som OCY.
Er det mulighet for bud og oppkjøp som trigger, samme skjebne som OCY.
giggs_mri
13.09.2021 kl 17:21
2206
Aker er utvilsomt inne i en omstrukturering og viser i dag med salget av OCY at dette ikke er en business de skal drive med fremover. AMSC er i samme gata som OCY, kanskje enda mindre fremtidsrettet siden de bare frakter olje. At det blir spekulasjoner om AMSC er neste ut for salg er helt naturlig. Så her er det bare å spekulere i både bud og oppkjøp :-)
-
«
- 1
- 2 »