Stordalen til Hellerudsletta i Bentley med 600 hester for å
høre Obama snakke om bærekraft. 6 liters V12-bensinmotor. Sustainability gjelder tydeligvis bare almuen loll
Redigert 26.09.2018 kl 18:02
Du må logge inn for å svare
aklm
26.09.2018 kl 21:33
3073
Faen jeg må være et miljøsvin. Ikke privat jet og ikke Bentley. Det er ikke mange på kloden som er så miljøbevisste som disse narsissistene.
Per K
29.09.2018 kl 08:40
2854
Haha. Den Norske janteloven lever i beste velgående.
Hvorfor er det ikke lov og vise suksess i dette landet ?
Hvorfor er det ikke lov og vise suksess i dette landet ?
pipers75
29.09.2018 kl 09:33
2802
Det er selvsagt lov, men det er også lov å påpeke at det noen ganger er et lite stykke mellom liv og lære her. Og i tillegg komme med argumenter som at man jo betaler ekstra miljøavgifter for å forurense eller "forbruke" kloden mer, blir emm bare litt over middels patetisk.
Pilote
29.09.2018 kl 09:41
2784
Stordalen er en businessmann som bruker miljøsaken til det beste for sin business. Dette har han vært tydelig på i sin bok også. Han er ingen idealist - han er en businessmann. Greit nok. Han forstår at det han gjør selv privat har absolutt ingen påvirkning på miljøet. Det han derimot ikke forstår er at når han er så synlig i mediebildet og går så "høyt på banen" som han gjør, så har signaleffekten en reell påvirkning. Miljøsaken latterligjøres gjennom slik dobbeltmoral. Det er ikke spesielt Stordalen-fenomen dette her, det gjelder for Al Gore, Stoltenberg og alle de andre dobbeltmoralistene også. Det gjelder antagelig deg og meg også - vi er ikke redde nok. Det fundamentale spørsmålet er: Bryr vi oss egentlig om de barna som blir født 7 generasjoner frem? Spør deg selv - bryr du deg egentlig om de?
Jakal
29.09.2018 kl 10:15
2741
Pilote, spot on. Miljøsaken er en etisk / moralsk utfordring, har vi vanlige mennesker evnen til å være ekte altruistisk? Greier vi å gjennomføre tiltak som sikrer levevilkårene til de som fødes i 2100? Jeg er usikker på om menneskeheten føler redselen i tilstrekkelig grad til å nedskalere velstandsnivået til fordel for en bærekraftig utvikling. Vi er alle dobbeltmoralister. Og hva med den tredje verden, kan vi forlange at de prioriterer miljø i stedet for velferd?
Pilote
29.09.2018 kl 10:25
2726
Jakal, der stiller du det helt sentrale spørsmålet. Har vi evnen til å være ekte altruistisk? De fleste vil svare som Fluefiskeren - vi er jo tross alt rause og flotte mennesker med politisk korrekthet. Men vil vi VIRKELIG ofre noe? De fleste vil ofre andres goder, det kan vi gjerne være med på, og vi ofrer også gjerne egne goder om vi får ære eller goodwill i retur, men jeg er usikker på om vi dypet av oss selv virkelig vil ofre noe som betyr noe. Mennesket er et relativt nytt og moderne vesen i kosmisk sammenheng - så svaret er helt åpent slik jeg ser det.
Fluefiskeren
29.09.2018 kl 10:36
2711
Pilot
Ser du trekker mitt svar i tvil. Jo, jeg gjør mitt. Reiser nå
Maks en gang på ferie med fly i året. Dessuten tenker jeg ikke bare på fremtidige generadjoner, men på Moder Jord som helhet. Synd om fremtidige generasjoner ikke får oppleve det vi har opplevd. De vil selvsagt hate oss for det vi gjorde og karakterisere oss som verste generasjon gjrnnom tidene, og de vil jo da helt rett. Vi begynner å nærme oss sterkt punktet for «no return»
Ser du trekker mitt svar i tvil. Jo, jeg gjør mitt. Reiser nå
Maks en gang på ferie med fly i året. Dessuten tenker jeg ikke bare på fremtidige generadjoner, men på Moder Jord som helhet. Synd om fremtidige generasjoner ikke får oppleve det vi har opplevd. De vil selvsagt hate oss for det vi gjorde og karakterisere oss som verste generasjon gjrnnom tidene, og de vil jo da helt rett. Vi begynner å nærme oss sterkt punktet for «no return»
Pilote
29.09.2018 kl 10:48
2682
Fluefiskeren, jeg har ingen grunn til å tvile på deg. Spørsmålet er om vi fra dypet av oss selv som psykologiske vesener er villig til å virkelig ofre noe. Ville du f.eks vært med på å aldri se barna dine noe mer dersom du visste at det ville reddet et samfunn 50.000 lysår unna? Hva ville vårt DNA svare på slike spørsmål? De vil jo aldri få takket deg engang. Hvordan er vi programmert i slike problemstillinger? Vi vet ikke hvem vi er fordi vi har aldri stått ovenfor slike problemstillinger før nå. Det handler ikke hvem du er eller hvem jeg er - det handler mer om HVA vi er.
Fluefiskeren
29.09.2018 kl 10:52
2674
Nå satte du det VELDIG på spissen synes jeg. Vi får holde oss til det vi kan gjøre noe med.
Pilote
29.09.2018 kl 11:08
2648
Enig med deg Fluefiskeren :-) Det er nettopp der debatten vil stoppe. Vi vil aldri kunne få igang en debatt på dette premisset - og dermed vil vi heller aldri kunne overstyre hvem vi er. Terningen er allerede kastet - de som lever får se :-)
Ha en fin søndag.
Ha en fin søndag.
Fluefiskeren
29.09.2018 kl 11:38
2624
I lige måde.
Før eller siden MÅ menneskeenheten ta grep og ofre noe. Vi får bare håpe det ikke er for sent.
Før eller siden MÅ menneskeenheten ta grep og ofre noe. Vi får bare håpe det ikke er for sent.
Dispute
29.09.2018 kl 15:16
2526
Stordalen fortjener å kjøpe og kjøre de dyreste bilene!
Han har angivelig et engasjement for miljøet og må da bli vurdert på hvilken livsstil han har og hvordan den
belaster miljøet.Når han selv ikke lever opp til det image han ønsker i miljøspørsmål blir det hele lite troverdig.
Det er lett å være miljøengasjert for å tekkes de politisk korrekte,men det MÅ være et troverdig forhold
mellom liv og lære.
Gjør som jeg sier,men ikke som jeg selv gjør........
Han har angivelig et engasjement for miljøet og må da bli vurdert på hvilken livsstil han har og hvordan den
belaster miljøet.Når han selv ikke lever opp til det image han ønsker i miljøspørsmål blir det hele lite troverdig.
Det er lett å være miljøengasjert for å tekkes de politisk korrekte,men det MÅ være et troverdig forhold
mellom liv og lære.
Gjør som jeg sier,men ikke som jeg selv gjør........
Fluefiskeren
29.09.2018 kl 15:20
2515
Er det greiere å være styrtrik og IKKE har miljøengasjement?
Redigert 29.09.2018 kl 15:21
Du må logge inn for å svare
Fluefiskeren
29.09.2018 kl 15:25
2505
Stordalen har erklært seg selv for en miljøinvestor.[9] Han har sammen med miljøorganisasjonen Neptune Network jobbet for å stanse dumpingen av slam utenfor Malmøykalven.[10] Sommeren 2007 trosset han og politiker Rune Gerhardsen et adgang forbudt-skilt, og gikk i protest ombord i lekteren der dumpingen skjedde. Dette ble de senere politianmeldt for.
I 2010 ble samtlige Nordic Choice hoteller i Norden miljøsertifisert etter ISO 14001, en internasjonal standard for bedrifter som vil bygge opp et miljøstyringssystem.[11]
I 2010 ble samtlige Nordic Choice hoteller i Norden miljøsertifisert etter ISO 14001, en internasjonal standard for bedrifter som vil bygge opp et miljøstyringssystem.[11]
Blåveisen
30.09.2018 kl 14:32
2324
Stordalen påsto lenge at han gradvis skulle trappe ned sin bilpark og selvsagt gå over til batteribiler og miljøvennlige doninger.
Symbolikken er viktig for de som selv belærer andre om miljøevennlig atferd......
Han hadde noen rå biler....,men har sltså kjøpt seg et nytt råskinn.
Helt greit for meg som selv kjører forurensende bil uten å blunke,men lite forenlig med Stordalens selvpålagte nedtrapoing og sååååå
sterke miljsatsing!
Symbolikken er viktig for de som selv belærer andre om miljøevennlig atferd......
Han hadde noen rå biler....,men har sltså kjøpt seg et nytt råskinn.
Helt greit for meg som selv kjører forurensende bil uten å blunke,men lite forenlig med Stordalens selvpålagte nedtrapoing og sååååå
sterke miljsatsing!
Genuine
30.09.2018 kl 16:41
2268
PK-Petter må leve som han predikerer!
Greit å være PK når det bare skal ramme
andre enn ham selv.......
Liv og lære
Eksemplets makt.......
Greit å være PK når det bare skal ramme
andre enn ham selv.......
Liv og lære