SBX med ny kontrakt !!

murpy
SBX 02.11.2020 kl 11:24 62229

2.11.2020, 11:21 · GlobeNewswire
SeaBird Exploration Plc: New contract award
2 November 2020, Limassol, Cyprus
SeaBird Exploration has received a letter of award for a 2D survey in the Asia Pacific region. The survey is expected to start in Q1 2021, with an estimated duration of 120 days.

SeaBird is a global provider of high quality marine seismic operations within the source vessel and 2D market, as well as in the shallow water 3D market The Company has a strong focus on Quality, Health, Safety and Environment, combined with cost efficient services to its customers.

All statements in this press release other than statements of historical fact are forward-looking statements and are subject to a number of risks, uncertainties and assumptions that are difficult to predict, and are based upon assumptions as to future events that may not prove accurate. These factors include SeaBird`s reliance on a cyclical industry and the utilization of the company's vessels. Actual results may differ substantially from those expected or projected in the forward-looking statements.

This information is subject of the disclosure requirements pursuant to section 5-12 of the Norwegian Securities Trading Act.

For further queries contact:

Gunnar Jansen

CEO

Mob: +47 941 19 191

or

Erik von Krogh

CFO

Mob: +47 930 38 075

https://www.globenewswire.com/NewsRoom/ReleaseNg/400811477


Redigert 20.01.2021 kl 23:15 Du må logge inn for å svare
Odi.1
06.05.2021 kl 20:54 3718

Spent på hva skute som kommer inn for Barens.
Nå er det kun Nordic og Fulmar som ligger i "deler" som SBX har til rådighet om Eagle også har mer arbeid , noe jeg er temmelig sikker på.
KimLee
06.05.2021 kl 21:36 3678


Neste kontrakt tror jeg kommer på Eagle og den kommer nok snart. De var kjappe med å seile den til Europa etter endt oppdrag i GOM så det virker som om de har noe på gang.
Deretter blir det Fulmar, hvis jeg skal gjette.
Nordic er jeg mer usikker på pga dens alder men man vet ikke. Den er jo ferdig utrustet og klar til jobbing.
Vet ikke når kontrakter begynner å løpe og når de får betalt men for meg ser Q2 definitivt bedre ut enn Q1.
Hvis de klarer å få kontrakter på både Eagle og Fulmar innen Q2 så har de 5 vessels i drift.

Om 12 dager får vi også vite hva dette med "new branding" er for noe.
Er det bare et nytt navn eller noe mer?

Redigert 06.05.2021 kl 21:57 Du må logge inn for å svare
KimLee
08.05.2021 kl 18:17 3547

Petrel er begynt å jobbe mellom Danmark og Tyskland.
Eagle passerer Asorene og nermer seg Spania. Håper på ny kontrakt til uka.
Odi.1
10.05.2021 kl 12:49 3340

Q1 er utsatt , hva er grunnen?
Har en ekkel mistanke om at siden Eagle ble 1,5 Måned på overtid i GOM har noe med dette å gjøre?
MF sier de hadde tekniske problemer på dette Crew fra Desember, noe av grunnen til at der ble dårligere q en antatt.
Skrekken her å tenke på er vel at ikke Ørnen er grunnen til noe "tekno probl " ? ( og q1 utsatt av en eller annen grunn )

Hva tror dere andre, eller andre med mer faktiske opplysninger over grunnen til utsettelsen av q ?
Det plutselig ble solgt ned mye også , meget pussig om dette er grunnen og bare noen få har denne innsikten.
Fra 14 kr ned mot 6-7 kr , nesten halvert.
Redigert 10.05.2021 kl 12:53 Du må logge inn for å svare
Hvalross
10.05.2021 kl 12:53 3338

Nå handler alt om 18 mai. Ikke ekkelt men lekkert :)
Odi.1
10.05.2021 kl 13:03 3338

tja , fra meg :) Hørte q&a igjen på mf , er noe betenkte tvil , med det kan jo forhåpentligvis være noe helt annet :)
Er jo en grunn for utsettelsen av q1 i SBX , er ikke oppgitt noen grunn?, taust som østers.
KimLee
10.05.2021 kl 13:16 3316

Det var noe regnskaps byråkrakti på Kypros.

SeaBird Exploration Plc has today informed the Stock Exchange that it will delay the publication date for its Annual Report until 25 May 2021 due to delays in its audit in Cyprus. Subsequently, the Q1 report will be presented at the same date.
Redigert 10.05.2021 kl 13:24 Du må logge inn for å svare
Odi.1
10.05.2021 kl 13:32 3302

Oki :)
Tror lite på dette jeg i hver fall. Men resultatet når q1 kommer , og gaidingen , vil dem nå få avklart grunnen til forsinkelsen.
Skulle ikke ha hørt Carel igjen på QA :) Fikk en dårlig følelse . Kan like gjerne være en annen båt ( skal ikke nevne navn, og skremme noen unødvendig )
Eagle kan like gjerne ha "nytt" godt av hendelsen, slik jeg har fulgt den siden fra 3-12 20 , har den nesten turnert der borte i ett sett, mulig den har måtte jobbe for den med tekno problemet også ?
Den opererte ikke på ett og samme sted , ser dere, får "nesten" håpe det er slik det er skrudd sammen :)
Carel sier problemet er løst godt, og ikke gjenta seg. Får vi 80 dg i Angola ? Da er det vertfall topp for Eagle/Sbx fremover.
KimLee
10.05.2021 kl 13:43 3269

Er det ikke logisk at Q1 er utsatt på samme måte som noteringen av GEM ble utsatt?
Det kan være mye som er forsinket av samme grunn (covid 19 og lockdown).

Når det er sagt så ble jeg også urolig da Eagle brukte mye lengre tid enn planlagt. Men den jobbet jo i kontenuerlig.
Odi.1
10.05.2021 kl 13:48 3264

Det var vel det offentlige kontoret der nede som gjorde at det ble utsatt, ikke regnskapskontoret?

Ja, den fartet nesten 100% , den var inne under orkanen, en liten uke. Og den var over flere felt og områder.
Siste vi trenger nå er at det er den som hadde problemet , da blir det noen ekstremt røde tall, og vise versa blå, om det var den som fikk mer pga hendelsen :)

25.5 vet vi fasiten ( vi andre..hehe )
KimLee
10.05.2021 kl 13:49 3265

Er det denne Magseis saken du tenker på:
and the margin decline was further accentuated by operational and technical challenges on one of the data acquisition contracts in the quarter.

Kan ikke skjønne at det skulle få konsekvenser for Seabird.
Uansett så ville de bare fått ekstra betalt for forlengelse, med mindre det var Eagle som hadde problemer da.
Siden tallene til MSEIS ble røde så virker det som om den smellen er tatt nå.
Redigert 10.05.2021 kl 13:56 Du må logge inn for å svare
Odi.1
10.05.2021 kl 13:54 3251

Ja, de hadde bare ett crew fra desember og nesten ut q1 der borte.
Hør QA, der sier de litt om dette. fra ca 26min
KimLee
10.05.2021 kl 14:09 3243

Det var et problem relatert til vessel selection.

Forsinkelse eller forlengelse er da spørsmålet.
Her ble det mye grubling.
Redigert 10.05.2021 kl 14:13 Du må logge inn for å svare
Odi.1
10.05.2021 kl 14:21 3270

" Her ble det mye grubling."
Ja, det blir jo det med lite info fra ledelsen underveis. Det oppgir så mange dager jobb, og blir lenger, samtidig som andre snakker om problemer underveis, dog ble de løst , men det gjaldt utsyr knyttet til ett bestemt Wessel. Det var vel bare denne og Olympic som fartet der, her i fra på denne tiden. Reach har meldt om nesten 100% oppetid hele veien, en gang i måneden. Saltire var i planlagt doc dette Q. Klogga fra Ølen var vel ikke påtenkt der i denne perioden. * ( jo faktisk, second crew )
Vi får bare vente Kim til Q1 kommer, da vet vi med sikkerhet hvordan ståa er/blir.
Redigert 10.05.2021 kl 14:34 Du må logge inn for å svare
KimLee
10.05.2021 kl 14:29 3255

Siden Magseis meldte om tekniske problemer som førte til røde tall så ser det ut som om det er Magseis som hadde problemer og tatt regningen.
Hadde det vært Seabird som hadde problemer så ville ikke Magseis betalt for det.
Odi.1
10.05.2021 kl 14:38 3200

" Hadde det vært Seabird som hadde problemer så ville ikke Magseis betalt for det. "
På kontrakt ovenfor en viktig kunde og MÅ ha jobben gjort, SBX med bunnskrapt kasse , så blir det jo bare avregning på dem om dette var saken når jobben endelig ble ferdig.
Vi får nå ikke tenke verste senarioet her enda, men mystisk tause denne ledelsen nå, båten er snart fremme i Spania ???
KimLee
10.05.2021 kl 14:47 3226

Ser at den andre båten (Olympic) forlot Galveston for et par dager siden.
Jobbet den etter at Eagle seilte?
Odi.1
10.05.2021 kl 14:57 3210

De var "ferdig" og lå i sammen inne på Galverston
KimLee
10.05.2021 kl 22:11 3014

Var ikke så mye som ble sagt om det tekniske problemet men dette ble sagt:
"We did have technical challenges on one of or crews in the Gulf of Mexico. It was particularly related to depth spesific vessel where we struggled with the integrity with one of the umbilicals. That umbilical has since been changed and the crew is in full operation". It`s a lesson learned regards to the vessel selection.

Hva er mest sansynlig, et problem på Eagle eller Olympic?

Odi, du skrev at de vurderte andre vessels fra Reach?
Redigert 10.05.2021 kl 22:18 Du må logge inn for å svare
Fjøretur
11.05.2021 kl 12:56 2815

Jeg vet ikke om det er informasjon som er ute i alminnelighet, men Geo Barents skal til Middelhavet og plukke opp flykninger. Den er chartret av Leger Uten Grenser. Geo Barents har ligget på Fiskerstrand verft i en tid nå og først og fremst sikkert demontert mye utstyr, men også laget bekvemmeligheter for eventuelle flykninger som den skulle plukke opp.
Jangus
11.05.2021 kl 13:15 2800

AIS'en til Beo Barents viser; Reported Destination: NSO WINDFARM
Benja1983
11.05.2021 kl 13:28 2786

Geo Barents er ute av SBX uansett om den skal plukke opp flyktninger eller være hotelskip på vindmøller. Men er en ukjent slepebåt i Torangsvåg i dag - er det Fulmar de flytter på...
Jangus
11.05.2021 kl 18:25 2690

Følgende melding om charter kan kanskje være for SeaBird;

Norwegian offshore vessel operator Eidesvik Offshore has obtained a charter for its seismic vessel Veritas Viking.
The charter for the Veritas Viking, according to the Oslo-listed company, is for 130 days, including transit. The contract is with an unnamed third-party operator.

130 dager inkludert transit kan passe til følgende jobb;

SeaBird Exploration Plc has signed a contract for provision of source vessel services for an OBN survey in the Eastern hemisphere. The survey has an expected duration of about 90 days and is scheduled to start in Q2 2021.
Odi.1
11.05.2021 kl 18:32 2716

Sist den var i jobb, var for MF i North Sea.
Kan jo være andre også da, men sammenfallende med hva Sbx trenger nå.
cheezy
11.05.2021 kl 20:59 2663

Det hørtes ut som om problemene var med ROV umbilical og ikke med umbilicals på Eagle. Det står i Reach sin rapport at de leide ut båten uten ROVer, derav opp mot 100% oppetid. Seabird annonserte en 2d jobb i Asia for en stund siden. Jeg tror Eagle skal dit. Voyager har blitt levert tilbake, så den er ikke tilgjengelig. Og Seabird har ingen andre båter i regionen.
Jangus
11.05.2021 kl 21:13 2647

Som gammel pensjonert sjøkaptein så sliter jeg med å forstå hvorfor en seiler fra Galveston til Asia via Nord-atlanteren, Middelhavet og Det Indiske Hav. Halvparten så mye drivstoffutgifter og tidsbruk ved å seile via Panamakanalen.
KimLee
11.05.2021 kl 21:13 2652

Mulig det ja, at Eagle tar den jobben vi trodde Voyager skulle ta i slutten av kvartalet. Da får den sikkert ny destinasjon når den kommer til Spania og begynner asap i Asia. Håper de får betalt for mobilisering.
Men det er litt skuffende fordi jeg trodde vi kunne fått ny kontrakt i Nordsjøen eller Afrika.

Men så kan det også være slik at det blir Voyager alikavel. Den er fortsatt under flåten på hjemmesiden,
En annen ting som er mukig er at de forhandler frem en leie avtale med de nye eierne. Det kan de allerede ha gjort. En slik avtale kan også følge med salget av båten.
Odi.1
11.05.2021 kl 21:32 2638

Den kan ha last med til Spania også da. Her er det mange utganger for hva det kan være, selv tror jeg den går på service / laster opp for Angola.
Kaller de "ROV" for Wessel`?
Jangus
11.05.2021 kl 21:57 2632

Nei bare vedrørende fjernstyrte undervannsfarkoster. ROV = Remotely operated underwater vehicle.
Odi.1
12.05.2021 kl 09:06 2442

Det var en som nevnte " rov" lenger oppe i tråden her...
KimLee
12.05.2021 kl 09:12 2424

Ja, ser den. De tekniske problemene ser ut for å ha vært på den andre båten.
Eagle var vel noen turer i land mens den andre båten jobbet. Det var muligens fordi de gikk til kai og ventet mens de prøvde å løse problemet.
Så da har de kanskje hatt litt "ferie" og fått betalt for det.
Redigert 12.05.2021 kl 09:13 Du må logge inn for å svare
Odi.1
12.05.2021 kl 09:18 2570

Eagle var knapt til lands i gom , det er helt naturlig at de er "innom" for proviant utstyr etc...
Virker som det ikke er Eagle som hadde dette problemet, kan like gjerne være en helt annen wessel. Problemet var uansett løst, og hadde operert helt fint når de fikk fikset problemet , sa Carel.
KimLee
12.05.2021 kl 09:21 2571

Da er det et håp at Eagle har fått en "forlengelse" og at dette blir positivt for Seabird.

Kanskje her er en eller annen subsea ingeniør som kan uttale seg?
Redigert 12.05.2021 kl 09:22 Du må logge inn for å svare
KimLee
14.05.2021 kl 09:00 2339

Eagle har passert Gibraltar så da får man se om den får ny destinasjon.
Timus
14.05.2021 kl 10:09 2293

Selskapet er verdsatt til ca 175 millioner på børsen. NAV er nok mye høyere enn det, i tillegg eier SBX deler av GEM også.
Her forventer jeg nok en reprising når backloggen fylles opp.

I tillegg har jeg litt forvenitninger til når SBX skal slippe tall 30. mai Var det ikke slik at de skulle rebrande?
Bolighaien91
14.05.2021 kl 11:25 2253

Her er det mye billige aksjer å hente for de som ikke er fullasted allerede ja :)
KimLee
14.05.2021 kl 12:48 2212

175 millioner er ca det de betalte for Eagle. De betalte 185 millioner for Petrel og Fulmar. Men her må en huske at byggekostnadene for disse to båtene var 300 millioner hver.

Rebrandingen skal etter planen offenteligjøres 18 mai.
Bolighaien91
14.05.2021 kl 14:07 2164

Hvor står det at rebrandingen er planlagt 18 mai? finner det ingen steder.
KimLee
14.05.2021 kl 14:12 2162

Det står i Q4 rapporten:
"A complete rebranding of the Group will be presented to the AGM in May".