AXA, simulerte resultater i Q3,Q4 og resultatet i 2020
Q3 kommer Onsdag 28.10 , hva kan vi forvente oss ? Jeg tillater meg å leke
litt med tall, etter noen enkle forutsetninger i 6 punkter.
1. Covid m/nedstenginger har vert merkbart mindre tilstede, i hele Q3 perioden.
2. Oppdrag fra Q1-Q2 lagt på overvåkning, bli i avslutta i bedre marked i Q3
3. Enkeltkonto viser tydelig reduserte kostnader i Q2, det forsterkes videre i Q3
4. Valuta effekter med revaluering av kursen, devalueres nå delvis som inntekt
5. Bedre marked vil reversere % avskriving, og senke tilbake snittprosenten.
6. 3PC rapporteres økende, et sikkert tegn på større inkasso behov i markedet
Vi tar et kopi av resultatet fra Q4-2019 fri fra Covid som det er, og kopierer
det over i fremlagt resultat for Q2-20, og endrer følgende. ( ) 2019Q2 i parentes.
1.Gross Revenue endres ned på snitt 52,371 Euro (60,819 Eur)
med avskriving 40% (39%)
2.Så reduserer vi ned salg REO 50% til 10,000 Eur (21,286 Eur)
3.3PC beholder vi som det står 15,579 Eur (15,579)
4. Alle kostnadskontoene beholdes som de er under «Total operating expenses»
5 Konto «Depreciation and Amortization» beholds som den er.
6 Konto «Finans» tar vi ned til 11,000 Eur (12,485 Eur) (pga endra valuta kostnad)
Da får vi simulert Q3-20 med følgende resultat på omreg. valutkurs 10,85
Net Revenue. Kr 633 038 910,- (Kr 811 894 650,-)
EBITDA....... Kr 279 177 010,- (Kr 258 490 400,-)
EBIT............. Kr 250 836 810,- (Kr 227 806 600,-)
Profitt før/tax Kr 120 636 810,-....(Kr 92 344 350,-)
Det som er morsomt å se her er at selv om vi har gjort det underliggende resultatet Q3-20 noe dårligere en grunnlaget Q4 2019,
så blir driftsresultatet bedre pga Axa har lykkes å kjøre kostnadene drastisk ned fra 2019 Q4
Dette simulerte resultatet Q3, vises her fremskrive som et årsresultat:
EPS 2,604 P/E 18 kurs kr 47,-
Ordinære resultat i 2019 Q4, vises her fremskrive her som et årsresultat:
EPS 1,824 P/E 18 kurs kr 33,-
Her ser vi tydelig hva kostnader gjør med et driftsresultat, selv når vi gjør underliggende resultatet dårligere,
så tar reduserte kostnader resultatet vesentlig opp og følgelig høyere multippel.
Vi kan forutsette at resultatet før skatt er ca det samme etter skatt, grunnet fremførbart underskudd.
Dersom vi tenke oss at simulert Q3 er lik Q4 da vil årsresultatet 2020 bli Ca Kr -10 727 096,- etter skatt.
Dersom vi skulle få dette simulerte resultat i Q3 og Q4 og vi beholder nåværende egenkapital og ingen emisjon,
så vil resultatet i 2020 igjen kunne fremskrives på resultatet av 2019 EPS 1,424 P/E 18 Kurs 26 kr som Fair Value
litt med tall, etter noen enkle forutsetninger i 6 punkter.
1. Covid m/nedstenginger har vert merkbart mindre tilstede, i hele Q3 perioden.
2. Oppdrag fra Q1-Q2 lagt på overvåkning, bli i avslutta i bedre marked i Q3
3. Enkeltkonto viser tydelig reduserte kostnader i Q2, det forsterkes videre i Q3
4. Valuta effekter med revaluering av kursen, devalueres nå delvis som inntekt
5. Bedre marked vil reversere % avskriving, og senke tilbake snittprosenten.
6. 3PC rapporteres økende, et sikkert tegn på større inkasso behov i markedet
Vi tar et kopi av resultatet fra Q4-2019 fri fra Covid som det er, og kopierer
det over i fremlagt resultat for Q2-20, og endrer følgende. ( ) 2019Q2 i parentes.
1.Gross Revenue endres ned på snitt 52,371 Euro (60,819 Eur)
med avskriving 40% (39%)
2.Så reduserer vi ned salg REO 50% til 10,000 Eur (21,286 Eur)
3.3PC beholder vi som det står 15,579 Eur (15,579)
4. Alle kostnadskontoene beholdes som de er under «Total operating expenses»
5 Konto «Depreciation and Amortization» beholds som den er.
6 Konto «Finans» tar vi ned til 11,000 Eur (12,485 Eur) (pga endra valuta kostnad)
Da får vi simulert Q3-20 med følgende resultat på omreg. valutkurs 10,85
Net Revenue. Kr 633 038 910,- (Kr 811 894 650,-)
EBITDA....... Kr 279 177 010,- (Kr 258 490 400,-)
EBIT............. Kr 250 836 810,- (Kr 227 806 600,-)
Profitt før/tax Kr 120 636 810,-....(Kr 92 344 350,-)
Det som er morsomt å se her er at selv om vi har gjort det underliggende resultatet Q3-20 noe dårligere en grunnlaget Q4 2019,
så blir driftsresultatet bedre pga Axa har lykkes å kjøre kostnadene drastisk ned fra 2019 Q4
Dette simulerte resultatet Q3, vises her fremskrive som et årsresultat:
EPS 2,604 P/E 18 kurs kr 47,-
Ordinære resultat i 2019 Q4, vises her fremskrive her som et årsresultat:
EPS 1,824 P/E 18 kurs kr 33,-
Her ser vi tydelig hva kostnader gjør med et driftsresultat, selv når vi gjør underliggende resultatet dårligere,
så tar reduserte kostnader resultatet vesentlig opp og følgelig høyere multippel.
Vi kan forutsette at resultatet før skatt er ca det samme etter skatt, grunnet fremførbart underskudd.
Dersom vi tenke oss at simulert Q3 er lik Q4 da vil årsresultatet 2020 bli Ca Kr -10 727 096,- etter skatt.
Dersom vi skulle få dette simulerte resultat i Q3 og Q4 og vi beholder nåværende egenkapital og ingen emisjon,
så vil resultatet i 2020 igjen kunne fremskrives på resultatet av 2019 EPS 1,424 P/E 18 Kurs 26 kr som Fair Value
Redigert 21.01.2021 kl 08:57
Du må logge inn for å svare
upsidedown
05.11.2020 kl 23:42
5165
Vi er enig tenketanken.
Ble aldri AXA for meg, men valgte B2H i stedet ut fra mer fremoverlendt ledelse og på papiret litt bedre Q2. Jeg regner med at denne investeringen må være låst frem til 2024 før jeg kan høste av fruktene.
Ser av og til at fusjon mellom AXA og B2H blir nevnt. Hva tenker du?
Ble aldri AXA for meg, men valgte B2H i stedet ut fra mer fremoverlendt ledelse og på papiret litt bedre Q2. Jeg regner med at denne investeringen må være låst frem til 2024 før jeg kan høste av fruktene.
Ser av og til at fusjon mellom AXA og B2H blir nevnt. Hva tenker du?
Redigert 21.01.2021 kl 08:14
Popcorn
05.11.2020 kl 23:57
5148
byttet nick :-)
trani
06.11.2020 kl 08:51
5007
Hvem tror du var budgiveren på kr.22?
Jeg mistenker at det var Geveran som la inn et bud, men ble avvist av styret.
I ettertid gjorde JF dette: "- Det nye styret, hvor fire av seks styremedlemmer er plassert inn av én aksjonær, har etter 24 timer - første til andre april - kommet til at jeg ikke lenger skal lede selskapet, sier Rangnes til E24."
Her var det ikke bare 1 medlem som ble byttet ut, men hele 4 av 6 medlemmer. De0tte forteller litt om den kyniske taktikken.
Og om man tror at JF byttet ut styret bare for å få Ragnes, sparket. Er man definitivt naiv.
Ved at den gamle styret har utarbeidet en oppsjonsprogram, så er ikke dette en garanti. (Virker som om du fokuserer bare kun på dette, og da bør du selge hus, kone og alt og satse AXA) JF vet dette, og vil mest sansynlig prøve seg igjen med å kuppe selskapet for under kr.20, Og denne gangen har han 4 av sine personer i styret som vil og kommer til å godta et bud.
Jeg mistenker at det var Geveran som la inn et bud, men ble avvist av styret.
I ettertid gjorde JF dette: "- Det nye styret, hvor fire av seks styremedlemmer er plassert inn av én aksjonær, har etter 24 timer - første til andre april - kommet til at jeg ikke lenger skal lede selskapet, sier Rangnes til E24."
Her var det ikke bare 1 medlem som ble byttet ut, men hele 4 av 6 medlemmer. De0tte forteller litt om den kyniske taktikken.
Og om man tror at JF byttet ut styret bare for å få Ragnes, sparket. Er man definitivt naiv.
Ved at den gamle styret har utarbeidet en oppsjonsprogram, så er ikke dette en garanti. (Virker som om du fokuserer bare kun på dette, og da bør du selge hus, kone og alt og satse AXA) JF vet dette, og vil mest sansynlig prøve seg igjen med å kuppe selskapet for under kr.20, Og denne gangen har han 4 av sine personer i styret som vil og kommer til å godta et bud.
thief
06.11.2020 kl 08:55
5011
Da burde han kjappe seg med bud,nå som markedet snart normaliserer seg igjen!Får jo ikke selskapet for under 20kr,hvis vi kommer godt ut i 2021!Men han får det kanskje nå!
citius
06.11.2020 kl 09:04
4988
Uansett strategi fremover,
bedre og lønnsom drift eller oppkjøp
Kursen skal mye opp !! :-)
Jeg kjøpte meg inn igjen i AXA igår - selv om jeg anså det som sannsynlig at det var for tidlig for inngang. Men det er hensyn for og imot, og en gang må man jo slå til hvis man noensinne skal få kjøpt billig.
AXA: Et meget interessant tilfelle også hva angår timing.
Dette blir spennende!
De beste ønsker til alle AXA-aksjonærer
AXA: Et meget interessant tilfelle også hva angår timing.
Dette blir spennende!
De beste ønsker til alle AXA-aksjonærer
trani
06.11.2020 kl 09:22
4951
Skal ikke se bort fra at et bud kan komme før årsskifte.
JF kan ta AXA av børs for så å finasere obligasjonen som forfaller i 2021, også legge AXA tilbake påbørs på kr.30-40
JF kan ta AXA av børs for så å finasere obligasjonen som forfaller i 2021, også legge AXA tilbake påbørs på kr.30-40
Teamaet "å ta selskapet av børs" har jeg liten tro på. For å tvangsinnløse minoritetsaksjonærer må man vel ha over 90% av aksjene?
Jeg skjønner meg heller ikke på skepsisen til Fredriksen som hovedaksjonær, han er tvert imot usedvanlig fair og skvær som hovedaksjonær etter min mening.
Jeg skjønner meg heller ikke på skepsisen til Fredriksen som hovedaksjonær, han er tvert imot usedvanlig fair og skvær som hovedaksjonær etter min mening.
trani
06.11.2020 kl 09:33
4935
JF har over 31% av AXA
Corona skaper usikkerhet, og usikkerheten virker å vedvare en stund til.
Under usikkerhetsperioden vil majoriteten godta et lavere bud, enn ved et nomalisert forhold.
Hvorfor har JF stoppet opp med å støttekjøpe?
Jo for da utløser det en evt budplikt, og tiden for et bud er ikke helt der enda, men nærmer seg nå med stormskritt.
Corona skaper usikkerhet, og usikkerheten virker å vedvare en stund til.
Under usikkerhetsperioden vil majoriteten godta et lavere bud, enn ved et nomalisert forhold.
Hvorfor har JF stoppet opp med å støttekjøpe?
Jo for da utløser det en evt budplikt, og tiden for et bud er ikke helt der enda, men nærmer seg nå med stormskritt.
Ja da skjønner jeg litt mer hvordan dere tenker
Det kan selvsagt komme bud på selskapet, fra Fredriksen eller andre
Men dette er jo ikke noe man trenger å frykte, en eventuell kjøper vil måtte betale grei pris for å få tilslag.
Det er forøvrig stor spredning i aksjen, topp 20 eier vel bare litt over halve selskapet?
Hva Fredriksen angår, tror jeg eventuelt det er mer sannsynlig at han vil kjøpe så han overskrider 1/3 grensen, som utløser tilbudsplikt, men ikke tvangsinnløsning av aksjer. Tilbud på disse nivåene er det vel ikke så mange som er interessert i, dvs. kan være en fin mulighet for J.F. til å øke endel, noen aksjer vil et tilbud vel alltids kunne høste. Men dette er altså høyst hypotetisk og spekulativt, det er meg bekjent ikke noe konkret som skulle tilsi dette. Det er kun en generell mulighet, man så riktignok svært stor kjøps-iver hos J.F. før kursen kollapset fullstendig og han nærmet seg 1/3 grensen. Såvidt jeg husker har han ansatt en fyr til å time kjøp/salg for seg, så man bør nok ta høyde for en viss endring i handlemønster fra J.F., men kanskje først og fremst hva angår timing?
Men alt dette er altså bare noen løse tanker fra min side.
Det kan selvsagt komme bud på selskapet, fra Fredriksen eller andre
Men dette er jo ikke noe man trenger å frykte, en eventuell kjøper vil måtte betale grei pris for å få tilslag.
Det er forøvrig stor spredning i aksjen, topp 20 eier vel bare litt over halve selskapet?
Hva Fredriksen angår, tror jeg eventuelt det er mer sannsynlig at han vil kjøpe så han overskrider 1/3 grensen, som utløser tilbudsplikt, men ikke tvangsinnløsning av aksjer. Tilbud på disse nivåene er det vel ikke så mange som er interessert i, dvs. kan være en fin mulighet for J.F. til å øke endel, noen aksjer vil et tilbud vel alltids kunne høste. Men dette er altså høyst hypotetisk og spekulativt, det er meg bekjent ikke noe konkret som skulle tilsi dette. Det er kun en generell mulighet, man så riktignok svært stor kjøps-iver hos J.F. før kursen kollapset fullstendig og han nærmet seg 1/3 grensen. Såvidt jeg husker har han ansatt en fyr til å time kjøp/salg for seg, så man bør nok ta høyde for en viss endring i handlemønster fra J.F., men kanskje først og fremst hva angår timing?
Men alt dette er altså bare noen løse tanker fra min side.
tenketanken
06.11.2020 kl 09:43
4971
Ja investorene sitter på høy snittkurs, men motsetningen til det er
verdibasert kurs som blir styringskursen for frivillig tilbud.
Her har vi noe som heter Tilbudsmyndigheter og minstepris.
Priskontrollen er en av Tilbudsmyndighetens viktigeste arbeid foruten
kontroll av tilbudet og tilbuds- dokumenter.
Dermed så er det feil premisser at han nærmest fritt på enhver pris skal
få 90 % av stemmene fra medinvestorer, som i tillegg skal ta tap med et smil.
Dette er en naiv innfallsvinklene, som blottlegger liten forståelse for en slik
prosess.
Finansmarkedet i Norge er lite og de som er avhengig av dette, har nok et
langt større forhold til investor pleie en hva som her beskrives.
Fredriksen kommer heller ikke denne gang, til å kjøre et løp som vil skade hans anseelse.
Han er nå mitt opp i et krevende arbeid, med å transformere selskapet mot ny tid.
I den prosessen har de gått åpent ut og sagt, at de ønsker velkommen inn
ekstern kapital, tettere opp i mot familieselskapet.
Det viser at bindingen til investormarkedet, blir en enda viktigere og at
ekstern kapital slippes nærmere beslutningene i Fredriksen sitt fremtidige industrikonsern.
verdibasert kurs som blir styringskursen for frivillig tilbud.
Her har vi noe som heter Tilbudsmyndigheter og minstepris.
Priskontrollen er en av Tilbudsmyndighetens viktigeste arbeid foruten
kontroll av tilbudet og tilbuds- dokumenter.
Dermed så er det feil premisser at han nærmest fritt på enhver pris skal
få 90 % av stemmene fra medinvestorer, som i tillegg skal ta tap med et smil.
Dette er en naiv innfallsvinklene, som blottlegger liten forståelse for en slik
prosess.
Finansmarkedet i Norge er lite og de som er avhengig av dette, har nok et
langt større forhold til investor pleie en hva som her beskrives.
Fredriksen kommer heller ikke denne gang, til å kjøre et løp som vil skade hans anseelse.
Han er nå mitt opp i et krevende arbeid, med å transformere selskapet mot ny tid.
I den prosessen har de gått åpent ut og sagt, at de ønsker velkommen inn
ekstern kapital, tettere opp i mot familieselskapet.
Det viser at bindingen til investormarkedet, blir en enda viktigere og at
ekstern kapital slippes nærmere beslutningene i Fredriksen sitt fremtidige industrikonsern.
tenketanken
06.11.2020 kl 15:29
4826
Fredriksen har aldri støttekjøp Axa , han har kjøpt seg opp i Axa, og det er
noe helt annet. Han har nå kjøp det han skal ha og kommer ikke til å kjøpe mer.
Hvordan kan jeg hevde det?, Enkelt og greit for det er det han har gjort, i alle
andre tilfeller. Hans eierinteresse ligger vanligvis mellom 30-40% der hans formål
med selskapet er utbytte interessen. Derifra trader han selskapet og tar gevinst,
samtidig som han da kjøper seg opp gjennom TRS (total return swap) med forfall
frem i tid. Dermed så opprettholder han eierinteressen ved nedsalg og får kursdiff.
All andre spekulasjon er kun våte drømmer fra marginal aksjonærer,
som alltid stå klar å selge på minimal fortjeneste. Problemet for Axa er at vi til nå,
har alt for mange slike investorer, og forlite av de som kommer med de smarte pengene.
Dette er i ferd med å endre seg, bransjen er i en u-sving basert på langt større behov fremover.
noe helt annet. Han har nå kjøp det han skal ha og kommer ikke til å kjøpe mer.
Hvordan kan jeg hevde det?, Enkelt og greit for det er det han har gjort, i alle
andre tilfeller. Hans eierinteresse ligger vanligvis mellom 30-40% der hans formål
med selskapet er utbytte interessen. Derifra trader han selskapet og tar gevinst,
samtidig som han da kjøper seg opp gjennom TRS (total return swap) med forfall
frem i tid. Dermed så opprettholder han eierinteressen ved nedsalg og får kursdiff.
All andre spekulasjon er kun våte drømmer fra marginal aksjonærer,
som alltid stå klar å selge på minimal fortjeneste. Problemet for Axa er at vi til nå,
har alt for mange slike investorer, og forlite av de som kommer med de smarte pengene.
Dette er i ferd med å endre seg, bransjen er i en u-sving basert på langt større behov fremover.
Funderer
06.11.2020 kl 16:32
4770
tenketanken
Vil bare rose deg for dine innlegg . Skjønner ikke alt du skriver men det virker hvertfall som du har greie på det du skriver om . God helg :)
Vil bare rose deg for dine innlegg . Skjønner ikke alt du skriver men det virker hvertfall som du har greie på det du skriver om . God helg :)
Tectic
06.11.2020 kl 16:58
4790
Er helt enig om at maset rundt oppkjøp av Axactor er basert på en ønsketenkning til kortsiktige spekulanter.
Selskapet er rigget for mest mulig cashflow til aksjonærene framover i tid. Mange bransjer vil bli utkonkurrerert og ta slutt. Men en ting er jeg helt sikker på.......DET blir ikke stopp på inkasso de neste 100 årene heller. Så lenge vi lever i en verden som er drevet av kreditt så vil bransjen fortsette å eksistere.
"Folk tar opp gjeld, å noen må sørge for at denne gjelden blir betalt"
Der er ikke vanskeligere en det! God helg
Selskapet er rigget for mest mulig cashflow til aksjonærene framover i tid. Mange bransjer vil bli utkonkurrerert og ta slutt. Men en ting er jeg helt sikker på.......DET blir ikke stopp på inkasso de neste 100 årene heller. Så lenge vi lever i en verden som er drevet av kreditt så vil bransjen fortsette å eksistere.
"Folk tar opp gjeld, å noen må sørge for at denne gjelden blir betalt"
Der er ikke vanskeligere en det! God helg
trani
09.11.2020 kl 11:27
4352
Når tror dere utbytte kommer? 2021? 2022? 2023?
Tror dere ikke det da blir mer rasjonelt av JF med å kuppe hele selskapet?
Betales det utbytte når kursen er på7-8kr er definitvt ikke en god investering for JF!
Utbytte i kr. må derfor overstigge rundt kr.7 i utbytte for per aksje til at JF kommer seg i null med investeringen.
Tror dere ikke det da blir mer rasjonelt av JF med å kuppe hele selskapet?
Betales det utbytte når kursen er på7-8kr er definitvt ikke en god investering for JF!
Utbytte i kr. må derfor overstigge rundt kr.7 i utbytte for per aksje til at JF kommer seg i null med investeringen.
thief
09.11.2020 kl 12:57
4279
Vaksine i rute 🙂🙂🙂Nå skal axa høyt fremover,blir neppe fullstendig lockdown igjen!!Da vil pengene rulle inn som vanlig
thief
09.11.2020 kl 13:08
4285
Kommer 10kr fort🙂
citius
09.11.2020 kl 13:28
4219
Tror vi skal høyt...........men den norske børsen og nisselua ??
Skulle jo gått i lag med europa
tenketanken
09.11.2020 kl 14:13
4218
Skrive den 02.11,som NÅ ble aktuell !
Et brudd av fallende trend, ble karakterisert som «ørkenvandring på
lavere nivå».Bruddet kom på gode tall, som ble avledet av en ytre
hendelser, som kan kvalifisere til falskt brudd. Aksjen konsoliderer
nå for å bekrefte falskt brudd, ved direkte test på stigende trend ca 7,64
Der møtes igjen den fallende sekunder trenden fra 8,75 som har
parallell linjen med 7,69 – 7,24. Den har nå brudd ut og opp,ved ca 7,93
Den må brytes og stå i mot en baktest, som tydelig nøytraliserer den
nedadgående sekunder trenden. Det vil åpne for videre oppgang mot
den lange fallende trendlinje nå ved ca 8,30
Et brudd av fallende trend, ble karakterisert som «ørkenvandring på
lavere nivå».Bruddet kom på gode tall, som ble avledet av en ytre
hendelser, som kan kvalifisere til falskt brudd. Aksjen konsoliderer
nå for å bekrefte falskt brudd, ved direkte test på stigende trend ca 7,64
Der møtes igjen den fallende sekunder trenden fra 8,75 som har
parallell linjen med 7,69 – 7,24. Den har nå brudd ut og opp,ved ca 7,93
Den må brytes og stå i mot en baktest, som tydelig nøytraliserer den
nedadgående sekunder trenden. Det vil åpne for videre oppgang mot
den lange fallende trendlinje nå ved ca 8,30
Redigert 21.01.2021 kl 05:37
citius
09.11.2020 kl 14:46
4164
Nå forsvinner usikkerheten
Da kommer oversikt og klarhet
Lønnsom drift og vekst :-)
Popcorn
09.11.2020 kl 20:06
3912
Hadde vært på sin plass med noe innsidekjøp nå.
citius
09.11.2020 kl 21:41
3770
Bank & finans går meget sterkt i US i kveld
AXA videre opp utover uka
Ser klart for meg 10-kroningen nå :-)
thief
09.11.2020 kl 22:21
3693
Burde jo øke nå!Men USA ned 2% etter ose stengte,så kan fort bli rødt i morgen,da er vel axa tilbake på 7.5 igjen!Men nå er hvertfall vaksine ikke langt unna,så bare tidsspørsmål før reprisingen kommer!
citius
10.11.2020 kl 08:18
3433
Fikk ikke med deg hvordan det gikk med finanssektoren??
tenketanken
10.11.2020 kl 09:18
3334
Gårsdagens beskjed ang vaksine blir det mye mer av fremover, ettersom vi
nærmer oss kommersiell bruk av vaksinen. Da er det å tro at herifra blir det
langt mer positiv info, en negativ også i mnd. fremover. Dette vil markedet
respondere på, så gårsdagens reaksjon anser jeg var bare en positiv forsmak.
Jeg benyttet tilbaketesten, og økte min beholdning
nærmer oss kommersiell bruk av vaksinen. Da er det å tro at herifra blir det
langt mer positiv info, en negativ også i mnd. fremover. Dette vil markedet
respondere på, så gårsdagens reaksjon anser jeg var bare en positiv forsmak.
Jeg benyttet tilbaketesten, og økte min beholdning
tenketanken
10.11.2020 kl 09:41
3292
Den fallende sekunder trend ble etablert 27 Aug.fra 8,75 som har parallell
linjen med 7,69 – 7,24. Den retestes nå igjen ved 9,93. Oppgang kom fra
falskt brudd, som kun har hensikten å gjenopprette tidligere oppgang. (mot 8,75.)
Bemerke da at, fallende kontratrend blir da brutt, samt den lange fallende
hovedtrend. Tilbaketest fra 8,75 mot 8,30 (lange fallende hovedtrend)
må i en grad påregnes, som en vendeformasjon for en langsiktig oppgang mot 16 kr.
linjen med 7,69 – 7,24. Den retestes nå igjen ved 9,93. Oppgang kom fra
falskt brudd, som kun har hensikten å gjenopprette tidligere oppgang. (mot 8,75.)
Bemerke da at, fallende kontratrend blir da brutt, samt den lange fallende
hovedtrend. Tilbaketest fra 8,75 mot 8,30 (lange fallende hovedtrend)
må i en grad påregnes, som en vendeformasjon for en langsiktig oppgang mot 16 kr.
citius
10.11.2020 kl 10:07
3242
Effektene av Roadshow kommer også sigende inn :-)
Nye investors som vil ha en fornuftig bit av kaka må oppover for å få volum
citius
10.11.2020 kl 12:51
3081
Man ser på debatten, eller mangel på sådan, at folket har solgt eller står feil vei
Nå når festen er i gang.............??
Popcorn
10.11.2020 kl 13:20
3025
Har ikke solgt noen aksjer !
citius
10.11.2020 kl 13:39
2987
Ha Ha
Tenkte nå på skipssjefen og gjengen :-)
Fylle på litt extra nå :-)
Freddy & Co kommer på offensiven så blir det en annen dans
Tenkte nå på skipssjefen og gjengen :-)
Fylle på litt extra nå :-)
Freddy & Co kommer på offensiven så blir det en annen dans
Popcorn
10.11.2020 kl 13:50
2951
Satser på at det løsner nå :-)
citius
10.11.2020 kl 15:05
2841
Det snakkes bare om The vaccine rotation
Axactor !!
Larries
10.11.2020 kl 16:19
2742
Dersom det sånn at stigningen på f.eks. OSB skyldes en vaksine, hvorfor er da NASDAQ ned 4 5% de siste 2 dagene?
Alt veldig bra så langt :) Dette var gøy og hyggelig
Hva tror dere om veien videre?
Blir det permanent vending opp eller kortsiktig lykkeblaff?
Nå man bør sitte long? Hva tror dere?
Bli sittende et halvår eller år i denne nå tror jeg (?)
Hva tror dere om veien videre?
Blir det permanent vending opp eller kortsiktig lykkeblaff?
Nå man bør sitte long? Hva tror dere?
Bli sittende et halvår eller år i denne nå tror jeg (?)
Takwe
10.11.2020 kl 17:08
2610
Endelig litt volum 😊
citius
10.11.2020 kl 19:04
2456
Sektorrotasjon
Ut av tech og "stay at home"-aksjer
Inn i verdi/industri/finans o.l.
citius
10.11.2020 kl 19:06
2452
Strømmer investorene tilbake til slike aksjer skal det gå greit til 15-16 kroner
Hvor fort??? Umulig å si i dag
Hadde vært gull før Jul :-)
citius
10.11.2020 kl 19:55
2365
Meget god standing i markedet! :-)
During the third quarter 2020 Axactor was ranked as number one in the vast majority of the 3PC benchmark
contracts the company participated in, across all six countries of operation. Gaining market share in the
3PC segment within the financial sector is considered a key element of the Axactor strategy, and the strong
benchmark contract results in the third quarter is expected to lead to increased volumes.
During the third quarter 2020 Axactor was ranked as number one in the vast majority of the 3PC benchmark
contracts the company participated in, across all six countries of operation. Gaining market share in the
3PC segment within the financial sector is considered a key element of the Axactor strategy, and the strong
benchmark contract results in the third quarter is expected to lead to increased volumes.
tenketanken
10.11.2020 kl 21:04
2245
Senario er nå opp mot 8,75 og så forventes en mild baktest, over den
lange fallende hovedtrenden ned mot 8,30 Fallende trender kan være
et sikringspunkt i en oppgang. Uten sterke samtidsdrivere, blir en da
oftest slått tilbake i en vendeformasjon. Derifra forventes ny test opp
med endelig brudd av 8,75, som igjen dreier fokuset langsiktig mot
16 kr nå med lite motstand i Chart
Foruten Chart signaler, bygger jeg dette på følgende:
1. Falskt brudd, gjenopprettet oppgangen.
2. Oppgangen var injisert av et godt resultat Q2
som ikke ble tatt ut i økende kurs. (grunn punkt 1.)
3. Resultatet Q3 peiker på et årsresultat som konserverer
Verdier på 2019 nivå. EPS 1,464 P/E 18 Kr 26 Kr
markedet vil derfor begynne å fremskrive Markedsverdien.
4. Vi går mot årsavslutning, samtidig som ESG aksjer avslutter
Introduksjonsfasen med kursjustering mot antatt verdi.
Markedet kan i denne fasen, i større grad rotere mot verdiaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2020/11/10/7586532/verdiinvestorenes-hevn
5. Markedet for inkassotjenester rapporteres NÅ som vekstmarked.
6. Promotion er i gang, for å presentere Axa i markedet mot nye investorer
Ønsk oss lykke til alle sammen!
lange fallende hovedtrenden ned mot 8,30 Fallende trender kan være
et sikringspunkt i en oppgang. Uten sterke samtidsdrivere, blir en da
oftest slått tilbake i en vendeformasjon. Derifra forventes ny test opp
med endelig brudd av 8,75, som igjen dreier fokuset langsiktig mot
16 kr nå med lite motstand i Chart
Foruten Chart signaler, bygger jeg dette på følgende:
1. Falskt brudd, gjenopprettet oppgangen.
2. Oppgangen var injisert av et godt resultat Q2
som ikke ble tatt ut i økende kurs. (grunn punkt 1.)
3. Resultatet Q3 peiker på et årsresultat som konserverer
Verdier på 2019 nivå. EPS 1,464 P/E 18 Kr 26 Kr
markedet vil derfor begynne å fremskrive Markedsverdien.
4. Vi går mot årsavslutning, samtidig som ESG aksjer avslutter
Introduksjonsfasen med kursjustering mot antatt verdi.
Markedet kan i denne fasen, i større grad rotere mot verdiaksjer
https://finansavisen.no/nyheter/kommentar/2020/11/10/7586532/verdiinvestorenes-hevn
5. Markedet for inkassotjenester rapporteres NÅ som vekstmarked.
6. Promotion er i gang, for å presentere Axa i markedet mot nye investorer
Ønsk oss lykke til alle sammen!