JIN - Supramax +0,9% - 12.649
Tusen takk til Sa2ri for tallene!
Glimrende dag for aksjonærene i JIN (for de som følger med):
Panamax +1,7%
Supramax +0,9%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
20.09.18 1.396 15.827 12.499 8.913 12.649
Glimrende dag for aksjonærene i JIN (for de som følger med):
Panamax +1,7%
Supramax +0,9%
Baltic Dry-indeksen angis i poeng. Resterende segmenter er snittrater i dollar pr dag.
Dato BDI Capesize Panamax Handysize Supramax
20.09.18 1.396 15.827 12.499 8.913 12.649
Redigert 20.01.2021 kl 17:42
Du må logge inn for å svare
-
«
- 1
- 2 »
mithra
20.09.2018 kl 15:48
7526
Ja. Renner strie strømmer med dollars inn i kassen hver dag nå . Blir ikke overrasket om de annonserer nytt kvartalsutbytte i forbindelse med fremlegg av Q3.
skvisen
20.09.2018 kl 16:30
7493
Rart så få ser det som er i ferd med å skje her. Tipper Jin på dette tidspunkt er gjeldfrie, hadde nesten halvert langsiktig gjeld i Q2 . Se på den hyggelige utviklingen av ratene for Supramax som er det Jin har 18 av + 2 panamax skip. Hold på aksjene på disse nivåene. Løft i kursen og omsetningsøkning må bare komme. Jin tjener nå så mye penger att de forsvarer kurs på 30+
mithra
20.09.2018 kl 16:34
7480
Nå ja - 30 er vel i overkant. Men 15 er nok ikke vanskelig å forsvare.
skvisen
20.09.2018 kl 17:13
7679
Er 30 så urealistisk?? Nå er jeg ikke så naiv att jeg tror vi ser 30 med det første og det er noen skjær i sjøen med de nye utslippskrav. Men la oss anta att ratene holder seg på dagens nivå eller høyere og selskapet fortsetter å betale utbytte. Vi har litt høyere oljepris men ellers vil alt av rateøkning havne på bunnlinja. Det betyr over dobling på bunnlinja og med redusert gjeld er det ikke usannsynlig att selskapet kan betale Kr 2,10 i utbytte pr år. Noe som gir 7% avkastning pr år ved kurs 30 og helt fair prising av aksjen.
mithra
20.09.2018 kl 17:20
7673
Hvis du forutsetter uendrede rater over et helt år blir det selvfølgelig veldig bra. Men all erfaring tilsier jo at ratene faller fra desember og frem til februar. De sterke sesongratene hører jo hjemme i slutten av tredje og frem til midten av fjerde kvartal.
Men hvis du leker med tall er jo alt mulig. også en kraftig tilbakegang( ikke glem handelskrigen med Kina og EU som Trump akkurat har startet,)
Men hvis du leker med tall er jo alt mulig. også en kraftig tilbakegang( ikke glem handelskrigen med Kina og EU som Trump akkurat har startet,)
Realis
20.09.2018 kl 18:16
7612
Du høres ut som et tivoli. Jinhui har innbetalt forfalt gjeld (akkumulert avdragsgjeld) med betaling for båtene de har solgt - ikke med cash fra driften. Hva gjelder prisen på aksjen og selskapet finnes det et marked - børsen.
La gå at aksjen er undervurdert - det finnes gode grunner. Løftet aksjen fikk med utbyttet er merkelig - overskuddet rederiet presterte var svakt, men noen har nok fått for seg at man der i gården har blitt mer "aksjonærvennlige". Det gjenstår å se.
Supramax-ratene har vært gode hele inneværende kvartal. Som småaksjonær håper jeg at jeg også slipper de små, store og mellomstore ubehagelige overraskelsene jeg har blitt vant til.
La gå at aksjen er undervurdert - det finnes gode grunner. Løftet aksjen fikk med utbyttet er merkelig - overskuddet rederiet presterte var svakt, men noen har nok fått for seg at man der i gården har blitt mer "aksjonærvennlige". Det gjenstår å se.
Supramax-ratene har vært gode hele inneværende kvartal. Som småaksjonær håper jeg at jeg også slipper de små, store og mellomstore ubehagelige overraskelsene jeg har blitt vant til.
Redigert 20.09.2018 kl 19:51
Du må logge inn for å svare
JimJohnny
20.09.2018 kl 22:03
7495
Usikker på hva dere snakker om her, har dere forhørt dere med IR?
Salg av båtene skjedde i Q3 og oppgjør ca. august (med forbehold om at jeg husker rett). Så hvorfor snakker dere om ytterlig nedbetaling av gjeld?
Ikke at det er utenkelig, men i så fall må det være etter opplysning fra selskapet via IR?
Salg av båtene skjedde i Q3 og oppgjør ca. august (med forbehold om at jeg husker rett). Så hvorfor snakker dere om ytterlig nedbetaling av gjeld?
Ikke at det er utenkelig, men i så fall må det være etter opplysning fra selskapet via IR?
Yankee
21.09.2018 kl 14:31
7342
Baltic Dry-indeksen er opp 1,2 prosent til 1.413 poeng, ifølge The Baltic Exchange fredag.
Delsegmentene utviklet seg slik:
Baltic Dry +1,2%
Capesize +1,1%
Panamax +1,9%
Handysize +0,9%
Supramax +0,6%
Delsegmentene utviklet seg slik:
Baltic Dry +1,2%
Capesize +1,1%
Panamax +1,9%
Handysize +0,9%
Supramax +0,6%
noprofit
21.09.2018 kl 15:56
7249
men hvorfor ligger den så lavt, til og med vært nede i 9,65.
helt utrolig.
helt utrolig.
Beliver
21.09.2018 kl 20:01
7168
Heilt utrulig! Må jo være en truse skvetter som blei lurt/nervøs å kasta kortan
Ikaros200
22.09.2018 kl 11:46
6954
De har en «vente og se» strategi. Hvorfor kan du lese i q2 rapporten
JimJohnny
22.09.2018 kl 15:26
6874
Strategien virker fornuftig.
Det har forresten vært en del taktiske kjøp senere tid, hvor man har lagt ut aksjer for salg, for å presse prisen nedover.
Hele situasjonen minner meg om når den var i vakuum rundt 7,9, før den eksploderte.
Ratene bykser oppover nærmest hver dag, i "store" sprang, så fornemmer det er bare tidsspørsmål før den tar av igjen.
Kan ikke gå god for tallene, men det er nevnt at før de siste salgene, så var skipene isolert verdt 17 kroner per aksje. Så må man antagelig også korrigere opp for økt verdi av flåten.
Det er uansett bare tidsspørsmål før vi får neste kraftige oppgang.
Det har forresten vært en del taktiske kjøp senere tid, hvor man har lagt ut aksjer for salg, for å presse prisen nedover.
Hele situasjonen minner meg om når den var i vakuum rundt 7,9, før den eksploderte.
Ratene bykser oppover nærmest hver dag, i "store" sprang, så fornemmer det er bare tidsspørsmål før den tar av igjen.
Kan ikke gå god for tallene, men det er nevnt at før de siste salgene, så var skipene isolert verdt 17 kroner per aksje. Så må man antagelig også korrigere opp for økt verdi av flåten.
Det er uansett bare tidsspørsmål før vi får neste kraftige oppgang.
holysmoke
23.09.2018 kl 02:17
6756
Jinhui har fra enkelte hold blitt uthengt som en useriøs aktør/miljøversting ifm IMO2020. Vi ser nå at det å sitte rolig i båten ikke betyr det samme som å være likegyldig til temaet. Til og med John Fredriksen er ikke overbevist om scrubbere ("nonsense") selv om Golden Ocean halvgarderer. Kineserne vurderer å forby "open loop scrubbers" (og husk at Jinhui sitter nære bordet her).
JimJohnny
23.09.2018 kl 10:33
6673
Fra "Earnings Call Slide" Q2 2018 (USD´000)
Total assets 357,830
Total debt borrowings 87,568
Available liquidity 59,161
Daily Vessel Costs of Owned Vessels $6,472
Trekker frem denne fra "Marked Outlook"
"Supply of new vessels continue to be low, supporting the freight marked"
https://seekingalpha.com/article/4202866-jinhui-shipping-and-transportation-ltd-adr-2018-q2-results-earnings-call-slides?page=3
Total assets 357,830
Total debt borrowings 87,568
Available liquidity 59,161
Daily Vessel Costs of Owned Vessels $6,472
Trekker frem denne fra "Marked Outlook"
"Supply of new vessels continue to be low, supporting the freight marked"
https://seekingalpha.com/article/4202866-jinhui-shipping-and-transportation-ltd-adr-2018-q2-results-earnings-call-slides?page=3
coccoman
23.09.2018 kl 10:41
6659
Supramax fortsetter opp, siste er USD 12.729. Flotte rater gjennom hele kvartalet. Regner med at kvartalstallene vil løfte kursen et par kroner, det vil jeg ha med meg. Så er spørsmålet om utbyttene fortsetter, flott når bonustusenlapper hagler inn. Lykke til JIN-gamblere!
Hau, hau
Hau, hau
tankardjr
23.09.2018 kl 14:26
6575
Jinhui ligger Ann til å bli et rått utbytte case fremover. De har masse verdier i båter som omtrent er gjeldfritt pluss at nå drar båtene inn det dobbelte av break even. Er bare aksje kursen som er problemet ikke selskapet.....
mithra
24.09.2018 kl 15:56
6320
Når så vi sist supramaxrater på over 12800 - og de stiger fortsatt ?
Vet noen hva som har skjedd/skjer med skipsverdiene i samme segment ?
Vet noen hva som har skjedd/skjer med skipsverdiene i samme segment ?
coccoman
24.09.2018 kl 20:12
6217
Jepp, jepp. Konstaterer at kursen faller 0,6% mens ratene stiger 0,9%. JIN er et enda bedre kjøp nå enn før helgen!
Strikken strammes, ketchupen fylles opp. Dette fortsetter nok ikke evig, nei. Innen kvartalstallene presenteres gidder nok en artiginvestor å finne fram kalulatoren sin og regne litt, og vips så står JIN i 12 ! I mens får vi andre kose oss og fiske billig-JIN, naturlovene virker og oppdrifta er der, markedet sover zzzzzzz
Hau, hau
Strikken strammes, ketchupen fylles opp. Dette fortsetter nok ikke evig, nei. Innen kvartalstallene presenteres gidder nok en artiginvestor å finne fram kalulatoren sin og regne litt, og vips så står JIN i 12 ! I mens får vi andre kose oss og fiske billig-JIN, naturlovene virker og oppdrifta er der, markedet sover zzzzzzz
Hau, hau
bokaj70
24.09.2018 kl 23:35
6114
Tror usikkerheden omkring 2020 holder kursen nede. Jeg synes deres afventende tilgang virker fornuftig nok.. men det er stadig en usikkerhed som vi ikke helt kender konsekvensen af.
Når det er sagt kan jeg ikke se andet end at kursen må stige med raterne i et eller andet omfang.
Når det er sagt kan jeg ikke se andet end at kursen må stige med raterne i et eller andet omfang.
tankardjr
25.09.2018 kl 12:01
5977
Meglerhuset tror bruk av mer kostbar drivstoff vil føre til redusert fart, samt at tekniske utfordringer knyttet til dette kan ta skip ut av markedet periodevis. Skip som blir tatt ut av markedet for å få installert scrubbere, kan faktisk gi en boost til de fundamentale faktorene allerede neste år,tror Clarksons-analytikerne.
- Investorfokuset på IMO 2020 har økt dramatisk dette året, og vi forventer at selskaper med scrubbere sannsynligvis vil bli favorisert ytterligere desto nærmere vi kommer 2020.
Fire favorittaksjer
Meglerhuset trekker frem fire «early movers» på nettopp scrubbere innen tank og tørrbulk som sine favoritter.
Innen tørrbulk er toppvalgene Star Bulk, som blant annet kjøpte Songa Bulk-flåten tidligere i år, samt Tor Olav Trøims tørrbulksatsing 2020 Bulkers, omtalt i rapporten som «The trade of a lifetime».
Kursmålet på Star Bulk er 25 dollar, tilsvarende en oppside på 106 prosent.
- Investorfokuset på IMO 2020 har økt dramatisk dette året, og vi forventer at selskaper med scrubbere sannsynligvis vil bli favorisert ytterligere desto nærmere vi kommer 2020.
Fire favorittaksjer
Meglerhuset trekker frem fire «early movers» på nettopp scrubbere innen tank og tørrbulk som sine favoritter.
Innen tørrbulk er toppvalgene Star Bulk, som blant annet kjøpte Songa Bulk-flåten tidligere i år, samt Tor Olav Trøims tørrbulksatsing 2020 Bulkers, omtalt i rapporten som «The trade of a lifetime».
Kursmålet på Star Bulk er 25 dollar, tilsvarende en oppside på 106 prosent.
Yankee
25.09.2018 kl 16:14
5838
Baltic Dry +1,1%
Capesize +1,1%
Panamax +1,8%
Handysize +0,1%
Supramax +0,6%
Capesize +1,1%
Panamax +1,8%
Handysize +0,1%
Supramax +0,6%
Wilde
26.09.2018 kl 14:50
5653
Baltic Dry-indeksen stiger onsdag 3,7 prosent til 1.503 poeng, ifølge TDN Direkt.
Capesize står for den største oppgangen og stiger 6,4 prosent til 17.535. Panamax legger på seg 2,3 prosent til 13.455, og Handysize og Supramax stiger henholdsvis 0,6 prosent til 9.123 og 0,5 prosent til 12.976.
Capesize står for den største oppgangen og stiger 6,4 prosent til 17.535. Panamax legger på seg 2,3 prosent til 13.455, og Handysize og Supramax stiger henholdsvis 0,6 prosent til 9.123 og 0,5 prosent til 12.976.
Redigert 26.09.2018 kl 14:51
Du må logge inn for å svare
mithra
26.09.2018 kl 15:13
5613
Det betyr altså at Jin sin flåte sammensetning gir over USD 13000 pr dag.
Merkedag.
Merkedag.
mithra
26.09.2018 kl 15:35
5575
For de som liker å kalkulere: det er ikke lett å sette kursmålet under kr 13. Hverken ved bruk av slakteverdier på aktiva eller diskonterte inntektsstrømmer.
Motsi meg gjerne.
Motsi meg gjerne.
coccoman
02.10.2018 kl 06:46
5296
Jadda! Endelig startet reprisingen. Supert med første utbytte på konto og aksjer til halve prisen!
Overogut
02.10.2018 kl 07:30
5234
Eskalering av handelskrigen vil ikke få noe effekt på transport til havs? ?
coccoman
02.10.2018 kl 07:40
5205
Kanskje bare tredobling istedenfor firedobling på et års sikt .... Vi får se.
coccoman
02.10.2018 kl 13:02
4897
Jadda. At det ble en kraftig oppgang overrasker vel ingen, men at den startet så raskt.er jo gledelig?
Aldara
02.10.2018 kl 13:17
4852
Cocco....
Hvor er neste motstand..?
Synes jin gikk lett forbi 10,50..
Hvor er neste motstand..?
Synes jin gikk lett forbi 10,50..
-
«
- 1
- 2 »