Superoptimist
15.09.2020 kl 16:15 7471

For oss ukyndige. Er det mulig å få en konklusjon på dette?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
reveneven
15.09.2020 kl 17:51 7324

Økt etterspørsel etter/import av propan og butan fra India. Mer last, flere skip i arbeid, økt aktivitet / utilization og "in the end" høyere rater. Selv om India er bare en del av regnestykket. Arbitrasjen US/East, US produksjon og eksport, Kina etterspørsel + flere andre faktorer påvirker også. Dette er et komplisert marked å analysere, men økt etterspørsel fra India er alltid mer positivt enn alternativet som er lavere etterspørsel.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
sh030158
15.09.2020 kl 19:08 7193

Er der nogen som har regnet på Hannisdahls estimater?
Jeg kan ikke få dem til at stemme ( se Shipping Weekly - side 61.
TCE Revenue:

Q3 Q4
Cleaves 33 22
Steen 42 47

Håber en vil regne med.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
15.09.2020 kl 19:29 7121

Bonusen med Indialaster er også at skipene ofte blir liggende i "evigheter" innen de får losset. Dvs et mindre antall skip tilgjengelig i markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
15.09.2020 kl 20:06 7047

Ratene har sluttet å stige- on the top?
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
16.09.2020 kl 01:23 6564

Slettet bruker skrev Innlegget er slettet
Da ble det negradering fra Hannisdhal på avance og bwlpg.

Makan.


https://twitter.com/jhannisdahl/status/1305973153697607681?s=21
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
16.09.2020 kl 06:50 6433

Dummer han igjen? Han virker å bli mindre pålitelig. Gjør to oppdateringer på kort tid og bruker terminologi "near-term" downside. Da kunne han komme med ny oppdatering senere på kort tid dersom market ikke går til hans spådom.

Jeg hadde forventet å lese dypere analisa fra hans rapport, for eksample dry-docking plan og scrapping osv.

Kanskje han er ute etter noe.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
mdkInvest
16.09.2020 kl 09:25 6169

Det virker heller ikke til at markedet tror på det han siger !
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Just me
16.09.2020 kl 09:25 6168

Ja, shorten er ikke dekket inn enda på AVA. Kan ikke være noe annet enn det. Det å komme med salgsanb på en aksje som står 23kr til 22kr er bare tull. Skjønner ikke at han gidder å bruke tid på det engang.

Alle andre meglerhus har kjøpsanbefaling på lpg sektoren.
Ratene er fortsatt på 47K. Regner med at året i snitt havner på 35K i dagrater. Så kan dere regne ut resten.

- Oljeprisen på vei opp igjen
- ratene har vært stabilt høyt i 2 mnd
- utbytte i Q3
- salg av ship


Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
16.09.2020 kl 09:30 6109

Uffda.

Joakim Hannisdahl
·
10t
𝗩𝗟𝗚𝗖 𝗰𝗼𝗺𝗽𝗮𝗻𝗶𝗲𝘀 𝗱𝗼𝘄𝗻𝗴𝗿𝗮𝗱𝗲𝗱 𝘁𝗼 𝗦𝗘𝗟𝗟
suss suss
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
AudiBMWMercy
16.09.2020 kl 09:57 5991

Han er komiker. Anbefaling kom 1 dag etter deres ukentligrapport som har "Buy" anbefaling på Avance.

https://www.cleaves.no/post/shipping-weekly-37-2020
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
16.09.2020 kl 09:57 5998

Klarte nå å få de ned før pareto møte i dag. Tipper alle skvetter opp igjen etter konferansen.

🤞🏼

Og i tillegg. Hvorfor ikke vente med kjøp/salg anbefaling til etter konferansen i dag og i morgen. Etter selskapene har fått belyst fremtiden.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
16.09.2020 kl 12:30 5779

Det skyldes at arbitrasjen ikke tillater mer i rater. Rederne balanserer på en knivsegg. Krever de bittelitt for mye vil traderne kansellere lasten ettersom den da ikke blir profitabel. Jeg er happy om man klarer å ligge på $1,300,000-$1,500,000 pcm over tid. Det gir kjempeinntjening for rederne, samtidig som ikke nok til å gå bananas med nybyggordre.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
16.09.2020 kl 12:32 5778

Hannisdahl & Cleave er garantert i lomma på de som shorter Avance. Det finnes ikke en eneste gyldig grunn til å komme med en analyse hverken den ene eller andre vegen i dag. Det tyter så mye dritt ut av kjeften til Hannisdahl at jeg foreslår han heller tar en telefon til noen som kan shipping neste gang han skal uttale seg!
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
ErikAndtrader
16.09.2020 kl 14:11 5669

Ja. Så litt drøy ut i dag. Så ut som noen umiddelbart dekket seg inn etter fallet på starten i dag. Blir morsomt å se shorteregisteret i morgen. Se hvem som betalte for analysen. Voleon eller susquenna
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Kenevil
16.09.2020 kl 14:13 5704

Enig i at det lukter svidd her.
ingenting er gratis her i verden, spesielt ikke analyser
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
16.09.2020 kl 14:18 5700

Får Hannis 50 prosent rett i sin forward skal en ikke eie Avance.
Ratene kan trolig bare gå nedover herfra.
Når folk har 4 kr / aksjen på noen få dager gevinstsikres det selvsagt
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
16.09.2020 kl 14:20 5693

Ser ut som at LPG skal nok en runde ned ja som jeg tenkte. Man vet aldri men skulle ikke forundre meg om at den skal ned til 18-19 igjen
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
16.09.2020 kl 14:21 5700

Hannis er nok bra betalt for å fortelle dette
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
16.09.2020 kl 14:23 5691

Artig å følge Avance og BW LPG teknisk er de like,
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
18.09.2020 kl 19:22 5030

-1% TCE $43k/d

Suss
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
18.09.2020 kl 22:19 4855

Shortposisjon økt litt igjen ref 17.9 https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/BMG067231032
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
reveneven
20.09.2020 kl 18:10 4294

Går under radaren om dagen denne og BWLPG. Lite oppmerksomhet i dagens marked preget av ESG eufori. Selskapene tjener ekstremt mye penger med dagens rater som legges rett på balansen. Avance kun priset til 40% av dagens balanse og har en EPS på 14 kr i året med dagens rater. Kursen står i 23. Uforståelig, men fint for oss som kan laste opp på disse nivåene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
21.09.2020 kl 17:42 3808

Dorian ned 6 prosent i aftes
Redigert 21.01.2021 kl 01:11 Du må logge inn for å svare
Pacino
21.09.2020 kl 18:10 3849

Dagens rater ..42 600 $
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
21.09.2020 kl 18:14 3845

Går nedover ja, dårlig kombinasjon med store markedsfall
var det 20 k JH hadde på forwarden?
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
reveneven
21.09.2020 kl 18:51 3760

Fantastisk inntjening på 40k/dag. Hannis spådde VLGC spot nord pg ned allerede fra september. Vi er snart i oktober og ratene er langt over historisk snitt for denne perioden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Kjøttmopeden
21.09.2020 kl 19:50 3676

Enig.Alt over 40k er meget bra👍🏻
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
21.09.2020 kl 20:15 3662

Enig. Ikke glem at det som sluttes spot i dag (spesielt i Atlanteren) betales om 1-2 mnd (ved utlosset). Derfor kan man trygt si at det solide ratebildet vi har holder langt inn i November. Det skal crashe bra om det skal få stor innflytelse på Q4. Q3 er allerede gitt!!
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
21.09.2020 kl 22:17 3460

Er veldig rart at de store gutta kan holde på sånn, som de aller fleste ser er det tullete at LPG holdes i jerngrep rett kursmessig, men en eller annen gang må det slippes opp og da går det fort.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
21.09.2020 kl 22:19 3453

Regner med at Avance etterhvert vil trekke nedover nok en gang. Blir styrt ned og ikke vanskelig å se hvem som gjør det
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Springer
21.09.2020 kl 22:34 3412

Med god inntjening ihvertfall ut året, skal det betales utbytter. Shorterene liker ikke slikt. Jeg som "longer", elsker det.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
RGTBJØRN
22.09.2020 kl 00:02 3390

Er 100 % enig. Utbyttepolitikken og dagens rater gjør at Avance er et av de beste casene på OSE. Men akkurat nå får vi ikke i pose og sekk. Synes alikevel at Avance er smart med ingen utbytte når de fornyer flåten med miljøvennlig scrubbere. Mot 2025 ser jeg en kurs mot 100+ . Kansje er Avance en traderaksje idag men på sikt er dette en gullaksje å eie.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 00:09 3415

Da er det varslede salget av skipet Avance gjennomført,slik det ble varslet 04.08.20.

Salget er et ledd i fornying av flåten og skal bokføres med 6 millioner dollar i netto i resultatet for 3.kvartal.

Jeg får ikke limt inn meldingen her, men det fremgår av en børsmelding fra selskapet i 17-tiden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
IceTea
22.09.2020 kl 00:28 3400

Bermuda, 21. september 2020 - Avance Gas Holding Ltd (OSE: AVANCE) refererer til pressemeldingen datert 4. august 2020, transaksjonen for salg av 2003-bygget VLGC Avance ble vellykket gjennomført i dag. Etter tilbakebetaling av gjeld vil transaksjonen generere ca. $ 17 millioner i netto kontantinntekt, med et bokført overskudd på ca. $ 6 millioner som skal registreres i tredje kvartal.

Salget følger selskapets fornyelsesstrategi for flåten, reduserer gjennomsnittsalderen og forbedrer drivstoffeffektiviteten til den samlede flåten, som også ble supplert med kontrahering av to 91.000 cbm LPG-nybygg med dobbelt drivstoff som skulle leveres i 2021/2022.

For ytterligere spørsmål, vennligst kontakt:

Randi Navdal Bekkelund, CFO

Telefon: +47 22 00 48 29
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
reveneven
22.09.2020 kl 07:42 3244

PSEC this morning:

AVANCE: Sale of the ‘Avance’ completed }  In a statement after close yesterday, Avance Gas said that the sale of the 2003-built VLGC ‘Avance’ has now been completed. While expected, you can never know with these types of transactions, with the buyer of the ship said to be a local Bangladesh company }  The price of USD 35m will imply a book gain of USD 6m in Q3, and net cash proceeds after debt repayments of USD 17m. Moreover, it was some 12% above our quotes, and implies a NOK 60+ valuation of Avance (we currently have a NAV of NOK 49) }  This, along with the stronger than feared H2’20 so far (we have a Q4 EPS of USD 0.21 that is starting to look a little too conservative, and with consensus at 0.06 we are obviously going to see quite substantial estimate revisions here), should have removed any fears of cash issues in Avance which has two newbuilds arriving late next year. We have a BUY-rating with TP NOK 40, and see VLGC names as under-valued
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
22.09.2020 kl 11:39 3001

Lurer på hvorfor markedet stoler mer på "såpa" fra Cleaves (22 kr) enn Pareto (40 kr)? Det er da vitterlig Pareto som er mest realistisk!

Kurs 12 mnd siden og ca samme rateutsikter: 32,45 (stigende)
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
22.09.2020 kl 16:55 2876


Slik jeg vurderer kursutviklingen, kan den falle litt til, avhengig av det generelle børsklimaet, men at kursen uansett tar seg opp nærmere 3. kvartalspresentasjonen i november. Selvom noen vil kalle det en ekstraordinær gevinst, vil salget av Avance med cirka 6 millioner dollar (dagens kurs = 56 millioner kroner) fremgå av resultatet for 3. kvartal. Med gode rater i 3. kvartal i tillegg, vil resultatet nødvendigvis bli nydelig. Senest i juni måned var kursen nede i kr. 16,60. Etter det har kursen vært stigende. Kursen har gått cirka 25 % siden i juni.

Dagens shortliste viser at Avance pr. 17.09.2020 er shortet med cirka 2 millioner aksjer som tilsvarer 3,03 % av de samlede aksjer. Vi har sett det flere ganger før, at shortere er blitt liggende etter når større kjøpere er kommet på banen. Når shorterne innser at kursen ikke vil falle mer, kommer de løpende etter, kjøper med begge armene og sørger for en pen kursstigning. Først må kursen gjennom kr. 25,50, så bærer det rett opp. Før eller siden.
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare
uldiuldi
22.09.2020 kl 18:21 2768

Spot TCE rate
($/day) 41,906
Redigert 20.01.2021 kl 19:15 Du må logge inn for å svare