TESLA-splitt 31.08

Met1976
TSLA 29.08.2020 kl 10:49 9773

Vurderer å kjøpe aksjer- ser for meg en økning etter splitten, om enn noe kortsiktig.

Litt usikker på hvordan man skal gjøre det på NORDNET- legge rinn en kjøpsordre til mandag noe over split-kursen men får beskjed jeg er i feil prisintervall, andre som har prøvd?
Redigert 21.01.2021 kl 09:29 Du må logge inn for å svare
pengex
08.09.2020 kl 14:32 3514

Drar greit nedover nå.
Spennende med den nye chassi pressa deres.
Elon vil vel helst presse hele bilen i en smell.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Nanoq
08.09.2020 kl 15:53 3458

Den er da på god vei mot 100 USD nå...

ned fra 500 til 340 i dag siden d. 1. september. Det er -32% på en uke. Med den farten kan 100 nås i løpet av ganske få uker...
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Grylls
08.09.2020 kl 15:58 3441

Alltid noen som klarer å vri tallene til sin fordel i forsøk på å styrke argumentet sitt - den er +20% siste måned.

Hele sektoren faller. De pumpet ut aksjer for $5 milliarder før helga og Trump driver og virrer igjen.

Kjøpsmulighet, her er triggere en masse.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
pengex
08.09.2020 kl 16:00 3430

Kan jo være softbank som trekker seg ut. De hadde en ganske stor possisjon i Tesla.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
pengex
08.09.2020 kl 16:14 3401

Ok kan du nevne noen trigger med en såpass verdi?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
von mises
08.09.2020 kl 16:25 3374

en aksje som har fem-doblet seg siden nyttår, nesten uten nyheter; er det størst sjanse for en oppside eller en nedside tror du?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Dubois
08.09.2020 kl 16:26 3370

Det er latterlig å kjøpe tesla på disse nivåene, tesla kommer aldri til å hverken selge eller tjene mer enn toyota eller Volkswagen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Grylls
08.09.2020 kl 16:29 3363

Salgstall Q3, det er lang ventetid på 3 og Y i USA og Kina produserer mer enn noensinne og ansetter flere arbeidere på fabrikken. Full produksjon hele kvartalet.

Battery day 22.09.20 med supplerende informasjon om Giga Berlin.

Salgsstart Model Y i Kina, dernest produksjonsstart Kina og Berlin.

Giga Texas.

Lansering av Cybertruck neste år med 650 tusen reservasjoner.

I tillegg er det stadig utvikling på techfronten (Robotaxi, FSD), solenergi m.m.

Når de guiding på 500 000 biler i 2020 etter åtte uker med stengte fabrikker, så er det en meget sterk prestasjon samtidig som mange andre fabrikanter sliter. Om to år produserer de tre til fire ganger dette per år.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
pengex
09.09.2020 kl 09:30 3204

Du vet at Tesla lever på subsidier?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Grylls
09.09.2020 kl 12:00 3145

Du bruker feil tidsform. De er ikke avhengige av dem framover, men det er et gunstig incentiv like fullt. For Q2 var det 'alle monner drar'.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Grylls
09.09.2020 kl 12:58 3116

Hvor mye var det VAG tjente i H1 2020 igjen?

Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
allers
15.09.2020 kl 11:42 2588

Musk tvitrer og menigheten går bananas.
Aksjekursen stiger med ca 20% og forventningene går i taket.

Om han da har tvitret kursdrivende informasjon igjen bør han vel muligens nok engang ettergås av myndighetene?
Det er snodig at det i det hele tatt er lov for ledelse å benytte denne type medier, er informasjon av slik art at den er kursdrivende skal den sendes ut som offentlig informasjon via børs, trodde ihvertfall eg.
Fint at aksjen stiger da eg har sittet i bull en periode, men at noe kan gå så av hengslene for en slik melding er merkverdig.

Tesla er nå priset så høyt at de virker å ha erobret hele verden, verdensrommet og resten av galaksen. Fremtidig inntjening som kan forsvare denne kursen skjer ikkje før i 2030 ihvertfall og da forventer eg at det er mange som har samme kvalitet på det de driver med.

Subsidier vil ta slutt dessverre, prisene på Tesla må komme kraftig ned skal de fortsatt være konkurransedyktig og marginene vil da ikkje øke som menigheten tror.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Korporalen
17.09.2020 kl 14:13 2339

Noen som har realistiske forventinger til Battery Day på tirsdag?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Treidar
17.09.2020 kl 15:33 2312

Gode nyheter om fremtidens batteriteknologi, men et vanvittig stup dagen etterpå når luften går ut av IV-ballongen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
pengex
18.09.2020 kl 21:08 2177

Helt enig at verden trenger en mann som elon og de fleste ser nå etter noe nytt som det elon presenterer.
Men å lokke folk inn i en hype som dette er helt vilt. Han kunne sikkert gått for å være Jesus i gamle dager.
Har prøvd å shorte selskapet mange ganger uten hell nå, det blir altså for dyrt å vente på krakket.
Har gitt opp Tesla.
Dette er en ny måte å investere på som mange av oss ikke forstår inkl meg. PE ligger på langt over 1000 nå. Kan ikke huske å ha sett det før. Apple ligger på 34 og Amazon 100 til sammenlign.
Så hvis elon slipper en fis på scenen på battday går sikker Tesla opp 10% til.
Må legge til at jeg hater.....Apple og Tesla fordi de lager varer som gjør menneskeheten dummere. Trykk på en knapp og maskinen gjør det du vil. Maskinen lærer og vi blir dummere.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Sundancer
18.09.2020 kl 21:23 2160

Bra du har kommet til fornuft. Dumt å shorte verdens mest innovative selskap. For øvrig, PE er irrelevant for et selskap som vokser 50 prosent i året. Da er det idioti å gå med overskudd.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
pengex
19.09.2020 kl 00:09 2110

Dette har ingenting med fornuft å gjøre. All fornuft sier at Tesla burde vært nede i 1/10 eller mindre av dagens selskapsverdi.
De selger så lite biler at Norge står for 10% av omsetningen deres. Det sier litt om Tesla som butikk.
Problemet videre er at Tesla ser nå at de ikke kan utkonkurrere allerede etablerte bilfabrikanter ,så elon må stadig vekk dra kaniner opp av hatten. Som f.eks batteryday der mål flere år frem i tid vil vises.
Men som alle i bilindustrien vet går automasjon av biler fort og alle de etablerte produsentene har utstyret,kapitalen og bemanningen klar for denne oppgaven.
Så neste gang du er ute og kjører start å tell opp nye VW ,mb og Volvo elbiler mot Tesla sine modeller.
VW kan endre design på bilene sine 4 ganger i året, mens Tesla er stuck med en design lenge av gangen.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Grylls
19.09.2020 kl 12:49 1980

Tror du Tesla er priset som den er basert på at Norge fortsatt vil stå for 10% av omsetningen?

Resten av innlegget ditt faller på sin egen urimelighet. Du bruker jo argumenter mot Tesla som klassisk har vært brukt mot ICE-fabrikanter. Om noen er fleksible i denne bransjen er det vel nettopp Tesla.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
shareminator
20.09.2020 kl 01:33 1876

problemet med argumentene dine er at de er altfor tradisjonelle. et selskap skal tjene X og dermed er verdien Y. Det er vanskelig å sette en konkret verdi på et innovativt selskap som Tesla. Det blir for enkelt og i grunn tåpelig å sammenligne med andre bilprodusenter. "eh døøh vw solgte 10 mill biler, tesla 10k, eh døøh tesla overpriset" Når faktumet er det at 90% av oss vil velge en tesla framfor alt annet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
pengex
22.09.2020 kl 09:14 1507

Ok den som lever får se. Elon ute nå og jekker ned forventningene til dagens begivenhet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
shareminator
22.09.2020 kl 09:22 1495

Forventningene er skyhøye. Alle er klar over at aksjen vil falle etter battery day. Så stiger det. Sykt hvordan det fungerer <3
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
pengex
22.09.2020 kl 22:48 1411

ikke noe spennende enda. Får vel vente på gullgutten.
https://livestream.tesla.com/
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
trek
23.09.2020 kl 00:43 1350

Vekkelsemøte der aksjonærene sitter i sine Teslaer og tuter med hornene. Musk virker ukomfortabel på scenen, og stammer noe usammenhengende om klima.
Har et nytt batteri.... kursen går i været
Det virker ... ikke ennå...kanskje i framtiden en gang. Kursen faller igjen
Så løfter kursen seg litt igjen. Menigheten vil gjerne trekke så mye positivt som mulig ut av det som sies
Må for all del ikke tenke på konkurrentens lastebil som bare ruller i nedoverbakke. Detta blir så bra
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
pengex
23.09.2020 kl 07:53 1226

Hvorfor skal de lage tjukkere batterier 46800 ?
Da blir det jo bare masse luft mellom batteriene.
Trodde målet var å få pakkene så kompakte som mulig.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
Potet
23.09.2020 kl 08:21 1202

De får mer energi inn i batteriet og totalt sett mer strøm pr gitt flate/volum. Sånn jeg forsto det blir det bedre lufting, ergo slipper de luftekanaler mellom batteriene og får utnyttet plassen bedre.

Blir spennende å se fremover om de faktisk klarer å redusere prisen med 56% på batterier samtidig som de får høyere energitetthet.
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
pengex
23.09.2020 kl 08:24 1192

Luftekanaler? Er ikke batteriene vannavkjølt?
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare
shareminator
23.09.2020 kl 08:35 1167

Hvordan har du klart å komme frem til at målet er å få et batteri så kompakt som mulig? Målet er og vil alltid være å kunne kjøre så langt som mulig, så billig som mulig, med kjappest mulig opplading, og holdbarhet. Størrelse er viktig i mobiltelefon. jeg tror du har misforstått fullstendig
Redigert 20.01.2021 kl 23:55 Du må logge inn for å svare