XXL har mistet Mojoen
De siste 3 ukene hat jeg vært på XXL 4 ganger. Det er trist. Utsolgt for alt, dårlig service og dyre priser.
Wibe må ta tak - har maaange kompiser som har sagt det samme. XXL var en fantastisk butikk å hå inn i, nå er det trist.
Jeg tror de kan fikse det - og håper de har fokus på dette fremover.
Wibe må ta tak - har maaange kompiser som har sagt det samme. XXL var en fantastisk butikk å hå inn i, nå er det trist.
Jeg tror de kan fikse det - og håper de har fokus på dette fremover.
Redigert 21.01.2021 kl 07:03
Du må logge inn for å svare
Tigerberget
06.08.2020 kl 06:24
4483
Utsolgt for alt og dyre priser..
Er det bra eller dårlig for aksjekursen tror du..?
Er det bra eller dårlig for aksjekursen tror du..?
Moonraker007
06.08.2020 kl 07:15
4379
Jeg har også vært hos XXL (Alnabru) mange ganger de suste 2 ukene. Mye folk, men kangt fra tomme hyller og heller ikke spes høye priser. De har prisgaranti, så det faller på sin egen urimelighet. Vis a vis XXL, ligger G-Sport - og DET er et trist skue. Rotete og uoversiktelige butikker. Dårlig vareutvalg, "billige" egne merker som McKinley osv, som også stort sett er det eneste som er på salg. Betydelig høyere priser enn XXL, men veldig mange færre varer, og tom for folk - til tross for "opphørssalg".
May-Liss
06.08.2020 kl 22:29
3931
Adidas med nedgang i salg på 35 % i Q2-20
Er dette varsel om lavere etterspørsel i butikkleddet i sportsbransjen for kommende kvartaler?
https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2020/08/06/7553897/krisetall-fra-adidas
Er dette varsel om lavere etterspørsel i butikkleddet i sportsbransjen for kommende kvartaler?
https://finansavisen.no/nyheter/naeringsliv/2020/08/06/7553897/krisetall-fra-adidas
heimm457
10.08.2020 kl 12:35
3147
Det er jo bra for aksjekursen på kort sikt. Men tap av omdømme og villighet til å handle hos XXL er jo dårlig
kamelen
10.08.2020 kl 13:00
3046
''heimm457
29.07.2020 kl 13:07 3696
Tok 50 000 i gevinst å satte inn i en amerikansk sportsaksje - med samme rasjonalisering som XXL. Big Five Sporting Goods. 300 butikker på vestkysten.
Hvorfor nevner jeg dette?
Fordi jeg tror (og vet), at alle sportskjeder i alle industrialiserte land går helt utrolig og tror dette på kort sikt vil lede til store prisøkninger fra leverandører for alle aktører. Da blir inflasjonen i Norge på sportsutstyr stor og vi kan se reduserte marginer. ''
Hahah må bare le av dette her for det blir så flaut at det blir direkte komisk. Du skrøt over at du solgte xxl for 2 uker siden med 50.000 i gevinst å nå snakker du aksjen ned? Vil du inn igjen allerede, om du ikke har mer dybdesyn enn som så så vil jeg anbefale deg å heller styre unna tror ikke enkelt aksjer er noe for deg på sikt. Du slår meg som en typisk småsparer som kaster seg etter en liten gevinst så fort sjansen byr seg uten å følge med på det som teller. Dette er jo bare så flaut som du får det.
29.07.2020 kl 13:07 3696
Tok 50 000 i gevinst å satte inn i en amerikansk sportsaksje - med samme rasjonalisering som XXL. Big Five Sporting Goods. 300 butikker på vestkysten.
Hvorfor nevner jeg dette?
Fordi jeg tror (og vet), at alle sportskjeder i alle industrialiserte land går helt utrolig og tror dette på kort sikt vil lede til store prisøkninger fra leverandører for alle aktører. Da blir inflasjonen i Norge på sportsutstyr stor og vi kan se reduserte marginer. ''
Hahah må bare le av dette her for det blir så flaut at det blir direkte komisk. Du skrøt over at du solgte xxl for 2 uker siden med 50.000 i gevinst å nå snakker du aksjen ned? Vil du inn igjen allerede, om du ikke har mer dybdesyn enn som så så vil jeg anbefale deg å heller styre unna tror ikke enkelt aksjer er noe for deg på sikt. Du slår meg som en typisk småsparer som kaster seg etter en liten gevinst så fort sjansen byr seg uten å følge med på det som teller. Dette er jo bare så flaut som du får det.
kamelen
10.08.2020 kl 13:06
3025
Tap av omdømme og villighet å handle? Hvor tar du dette fra? Leser du rapporter i det hele tatt? Kan du umulig gjøre for da hadde du lest at xxl spiser mer markedsandeler enn på lang lang tid..
Fantasien din står det hvertfall ingenting på om kunnskapsnivået ikke er helt der.
Tror du skal prise deg lykkelig over de usle 50.000 og takke gud og høyere makter for det å kjøpe deg en ny sykkel eller noe, gjerne på xxl. Lykke til!
Fantasien din står det hvertfall ingenting på om kunnskapsnivået ikke er helt der.
Tror du skal prise deg lykkelig over de usle 50.000 og takke gud og høyere makter for det å kjøpe deg en ny sykkel eller noe, gjerne på xxl. Lykke til!
1SpareGris
10.08.2020 kl 13:10
3001
Handler ikke på XXL av prinsipp så lenge en viss ufyse fortsatt ikke har fått sparken, likevel besøkte jeg nettsidene deres her om dagen for å ta en kikk på utvalget.
Skal du kjøpe sykkelrulle? Vi har èn modell å velge blant!
Romaskin? Ingen, men vi har noe tilleggsutstyr til en skimaskin som ligger i kategorien romaskin hvis du skulle være interessert i det. Skimaskinen selger vi ikke lenger.
Multigym? Èn modell. Pressbenk? Èn modell det også, i plast!
Skal du kjøpe sykkelrulle? Vi har èn modell å velge blant!
Romaskin? Ingen, men vi har noe tilleggsutstyr til en skimaskin som ligger i kategorien romaskin hvis du skulle være interessert i det. Skimaskinen selger vi ikke lenger.
Multigym? Èn modell. Pressbenk? Èn modell det også, i plast!
Sperminator
10.08.2020 kl 13:20
2953
Xxl gjør det meget bra. Vent 1-2 uker på guidingen, så ser du ;)
Rhods
10.08.2020 kl 13:30
2917
Dette stemmer jo ikke. XXL har 2 ruller i sortimentet, hvorav den ene er Tacx med det man behøver av tilleggsutstyr. Har mange sykkelkompiser og basert på hva jeg ser de har oppstilt av utstyr virker Tacx å være modellen de velger. I tillegg til multigymmet har XXL racks og et rikt utvalg av vektstenger, vekter ++. Driver selv med styrketrening og har rack og utstyr hjemme, et multigym hadde jeg aldri brukt en krone på privat. Dyrt utstyr for et begrenset antall øvelser, når man kan gjøre mange flere, bedre og tyngre øvelser med frivekter. Romaskin, hva annet er det enn en oppvarmingsøvelse? Om du da ikke driver aktivt med roing. Klassisk apparat som svømmes over på bruktmarkedet av folk med nyttårsforsetter og dårlig greie på hva som virkelig funker om man skal legge om livsstilen. Kan umulig ha store volum i privatmarkedet, ser ingen problem med at XXL ikke bygger varelager på slike treige varer. Poenget mitt er at god Retail ikke nødvendigvis dreier seg om å lager/butikkføre alt mulig av diverse varianter i ymse kvalitet, men heller treffe markedet med det utstyret som er etterspurt av de aktive innenfor segmentene.
Tigerberget
10.08.2020 kl 14:06
2791
Helt enig.
Man kan alltids klage på at det ikke er hydrauliske fiskestenger eller klappskøyter med jetmotor tilgjengelig men det er jo ikke det som er XXL’s hovedpulsåre.
Man kan alltids klage på at det ikke er hydrauliske fiskestenger eller klappskøyter med jetmotor tilgjengelig men det er jo ikke det som er XXL’s hovedpulsåre.
1SpareGris
10.08.2020 kl 14:16
2758
Hadde de to ruller istedet for èn, altså? Er det et argument for at utvalget ikke er så ille? Den ene rullen er en balanserulle og ikke en treningsrulle. To forskjellige ting.
Her var det mange dårlige argumenter for å faktisk ha et elendig utvalg.
Romaskiner er visst bare for tullinger, så det trenger vi ikke å selge. Multigym likeså.
Jaja, et så skrint utvalg av varer fører hvertfall til at bostyrer får svært lite å slå fingrene i.
Her var det mange dårlige argumenter for å faktisk ha et elendig utvalg.
Romaskiner er visst bare for tullinger, så det trenger vi ikke å selge. Multigym likeså.
Jaja, et så skrint utvalg av varer fører hvertfall til at bostyrer får svært lite å slå fingrene i.
omac
10.08.2020 kl 14:33
2692
Tenker du det går konkurs før eller etter boligmarkedet krakker? Sitter du på gjerdet eller selger du boligen din så du kan kjøpe billigere om noen år?
heimm457
11.08.2020 kl 10:24
2208
hvem har sagt at jeg bare tjente 50 000? Jeg sa at jeg tok 50 000 av gevinsten og satte i en amerikansk sportsaksje. Det betyr jo ikke det samme som om at jeg bare hadde 50 i gevinst.
Hvis du ikke har fått med deg omdømmerapporter, forbrukerundersøkelser og linken mellom disse og omsetning så syntes jeg du skal begynne å lese deg opp. Slik at ditt fantastiske kunnskapsnivå kan holdes i hevd.
Hvis du ikke har fått med deg omdømmerapporter, forbrukerundersøkelser og linken mellom disse og omsetning så syntes jeg du skal begynne å lese deg opp. Slik at ditt fantastiske kunnskapsnivå kan holdes i hevd.
heimm457
11.08.2020 kl 13:36
2026
Sperminator skrev Xxl gjør det meget bra. Vent 1-2 uker på guidingen, så ser du ;)
sier ikke at XXL ikke gjør det bra i dag!
Sier at faren er at de ikke gjør det bra i morgen..
Sier at faren er at de ikke gjør det bra i morgen..
heimm457
11.08.2020 kl 15:01
1869
Når det skal sies så har jeg kjøpt flere aksjer i XXL. Et nasjonalt munnbind påbud på kollektivtrafikk = ekstremt sykkel og regntøy salg.