HUNT - STOR H/S på gang. LIKE FØR brudd!

Hammers
HAMMER 22.06.2020 kl 23:47 31048

Jeg har på annen tråd skrevet om FRO. Aksjonærene på forumet er optimister, men kursen er ikke enig dem. Kursen bare fortsetter å falle!

Har også tatt en titt på HUNT - og registrerer i prinsippet det samme mønsteret her.
En slags "hode-skulder" og kursen ligger rundt sitt tekniske støttenivå - og har delvis brutt dette.

Er det noen som har en vettug fundamental forklaring på hva som skjer innen tank? Jeg spør for NOE må det vel være!
Har investorene bommet på dette med scrubbere - eller hva kan det være?
Begynner å lure, for nå har jeg ikke hørt om ordet "scrubber" siden kursen sto i 5 - og ALT skulle til himmelen!

Chartet til HUNT;
https://www.tradingview.com/x/1Nx52hWX/
Den stiplede linja representerer den SISTE tekniske "fallskjermen"!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 09:16 Du må logge inn for å svare
canarias
26.11.2020 kl 08:21 893

Lurer på om Hammers enda tror kursen skal rett i dass, Hammers evner ikke skjønne seg på det fundamentale, det grenser til betegnelsen evneveik.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
03.11.2020 kl 14:36 1363

TW i dag (ikke lystig lesning):

Scrubber-fitted VLCCs fixed at lower period rates amid depressed tanker market mood
DHT and Global Energy Maritime vessels have been put on short charters, brokers report
Scrubber-fitted VLCCs have been fixed on short time-charters at lower rates lately, with severe oversupply still plaguing market sentiment, according to market sources.

Litasco, Lukoil’s trading arm, was reported to have taken DHT Holdings’ 314,200-dwt DHT Redwood (built 2011) for four to six months at $26,500 per day last week.
Also, Global Energy Maritime was said to have chartered the 302,700-dwt Gem No 5 (built 2017) to Trafigura for three months at $25,000 per day.

Those fixtures compare with the 297,600-dwt Hudson (built 2017), which according to VesselsValue was just fixed on a six-month charter at $28,000 per day on 20 October.

“Some owners believe that there is no imminent fourth-quarter spike, and have looked keen to grab what they can,” Braemar ACM said in a note.
“We have seen a couple of shorter-term fixtures … and these fixtures continue to reset the market lower.”
Giuseppe Rosano, director of period-market specialist Alibra Shipping, said: “It’s a case of getting what you can.

“Some owners that had always been talking about very high numbers were [finally] talking about market-level numbers last week.”
DHT and Trafigura declined to comment on the fixture. TradeWinds has approached Lukoil for comment.

Scrubber-fitted VLCCs are estimated to fetch a premium between $1,000 and $2,000 per day in short charters, pending on the delivery locations of vessels.
“The advantage of a scrubber these days is really minimal, and nowhere near what people were expecting last year. And the returns on a scrubber investment are totally not there,” Banchero Costa head of research Ralph Leszczynski said.

Overall, the tanker market remains depressed amid renewed demand worries, as several major European economies are entering lockdowns.
According to Fearnley Securities, spot VLCC earnings for the Middle East Gulf-Kore route were assessed at $8,600 per day on Tuesday, close to daily operating costs.

There has been talk of floating storage demand following the sell-off in prompt oil futures last week, but market sources suggest owners and charterers would struggle to reach a deal.

Assuming a 5% margin on contango play, Clarksons Platou Securities calculated the three-month storage rate for a VLCC would need to be $17,400 per day – higher than spot earnings but below the prevalent period rate.

“The storage rate is too low to be acceptable for shipowners now,” said a tanker owner.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
awkward
03.11.2020 kl 10:33 1492


Det var mer en kommentar til noen over her, som tilsynelatende mente AF hadde mistet grepet.
Jeg er enig med deg.
Litt usikker på om man ser for seg å beholde de tre som går clean inn mot ny syklus. Gjerne for meg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Bullen
03.11.2020 kl 10:27 1986

Selvfølgelig har han ikke panikk, men jeg er nesten helt sikker på at det jobbes hardt for å selge alle båtene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
awkward
03.11.2020 kl 10:18 2009

Så fort som mulig, er ca 4,3 nok. Men da er det brannsalg.
Litt mer ro, så er veien til 5 veldig kort.
Tror ikke helt på tanken om at Fredly har fått panikk her, men det får enhver gjøre opp sin egen mening om.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Bullen
03.11.2020 kl 10:08 2035

Tror at planen til Fredly er å komme seg ut av tankmarkedet så fort som mulig
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
03.11.2020 kl 10:02 2052

Ja, og så bør du kjøpe igjen nå
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.11.2020 kl 09:59 2059

Jeg er uansett glad for at jeg solgte mine egne HUNT i oktober i fjor.
Solgte de siste på 4,72 den 25.

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
03.11.2020 kl 07:32 2223

Hehe, ikke så sinna nå:-
Trist for de som brukte 2 år på å sitte i caset , de som satt dag inn og dag ut og skrev lovord om hvor høyt Hunter skulle og hvor overlegen scrubbercaset var.
men godt for oss som kjøper først nå.vi vil tjene gode kroner.
Sånn er markedet, alt handler om timing
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
awkward
03.11.2020 kl 07:25 2233

De eneste verdiene som er igjen er egenkapitalen som er skutt inn i selskapet?
Det medfører heller ikke riktighet, for øvrig
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
awkward
03.11.2020 kl 07:23 2237

Tja, nå har ikke jeg noe spesielt kjærlighetsforhold til Fredly, så jeg har ikke noe behov for å gå mannen i forsvar her.
Men for oss med en hyggelig snittpris, så ville en avvikling med 4,5-5 kroner i kurs vært en meget god avkastning på et par år.
Caset så ut til å kunne bli vesentlig bedre enn som så, pre Covid19, men sånn ble det nå en gang ikke.
60% over to år er sikkert ikke all verdens for de her på forumet som jager de russiske prosentene.
Men for de av oss som har vært på Oslo Børs en stund, så er det mer enn akseptabelt.

Nå skal man imidlertid ikke selge skinnet før bjørnen er skutt, så får først se om man farter videre med 3 båter, 5 båter eller 0 båter.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Sonatrach
03.11.2020 kl 03:36 2335

Synliggjør verdiene? Hva slags verdier? Han basically flipper for samme pris han gav. De eneste verdiene som er skapt er noen få dollar som er seilt inn i mellomtiden! Og de går vel i all hovedsak med til å dekke opp for finansiering og cancellation fees til Ship Finance og Ocean Yield! Fyren (AF) har ikke skapt en dritt. Han er et nervevrak som aldri skulle gått inn i tank, for han har ikke baller til det! Vedder på at han går med sykkelklyper for at ikke "suppa" skal renne ned på gulvet! Den eneste verdien som er igjen i selskapet er de pengene som underveis er skutt inn av investorene og som er brukt til egenandelen på skipene!
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
awkward
03.11.2020 kl 01:43 2387


En rimelig åpenbar konklusjon det der, Hammers?
Helt opplagt at Covid19 utsatte Tankfesten, på inntil videre ubestemt tid. Ny runde med contango kan lage et nytt vorspiel i Tank, men det vil bare utsette den neste supersyklusen ytterligere.

Nå tar Fredly konsekvensene, og synliggjør verdiene.
Verdier som beviselig er minst 4,7 nok, basert på siste transaksjoner (gjerne mer om man tar høyde for 2020 båtene vs 2019 båtene som er solgt)

Så "lost case" er jo en interessant tolkning...
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
03.11.2020 kl 00:57 2427

Problemstilling rundt HUNT;
- Fredly selger unna skip. Hvorfor gjøres dette når de skulle generere så store inntekter?
- Dess flere som selges dess svakere blir den resterende evt inntjeningen!

Konklusjon: Dette gikk ikke som Fredly trodde og satset på.
Nå selger han unna og han har trolig oppgitt drømmen om eventyrrater pga scrubberne.
A lost case?........https://www.tradingview.com/x/VeQFHjY8/

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.10.2020 kl 09:49 2958

Hmm, litt usikker på hva du mener her. De nye eco VLCC`ene med scrubbere får langt høyere rater enn eks de 10 år gamle VLCC`ene uten scrubber. De er ca usd 10.000 forskjell pr dag x 365 dager i året ;) Mulighet for at du ikke har satt deg inn i caset?

Fredly sier du skal kjøpe i bunnen av trenden og selge i toppen. Det har fungert for meg i Hunter mange ganger til nå, og enda en gang til nå ;);)

I banken får du negativ avkastning, siden renten er lavere enn inflasjonen.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
canarias
30.10.2020 kl 09:29 3011

Vi er mildt sagt ikke overrasket over taxisjåføren Hammers uttalelser totalt blottet for det fundamentale , men den store gullmedaljen tok han tidligere da han til og med utbasunerte at han nok var smartere enn Fredly.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
canarias
30.10.2020 kl 08:55 3069

Vi registrerer taxisjåføren Hammers ikke evner å ta inn over seg det fundamentale i caset Hunter.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
30.10.2020 kl 08:17 3164

Hammers får nok ikke rett her.
Vet ikke hvilken bank Hammer benytter, men Hunter banken gir minimum 50 prosent avkastning.
Som i alle aksjer bør man vite sin besøkelsestid, dette olje pris fallet vi nå ser vil nok underbygge ny contango runde,
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Fillidor
30.10.2020 kl 04:22 3324

Det er der Hammers tar feil. Når utbyttene kommer og kursen faller laster man bare nye aksjer, og venter på nye utbytter.
Husk at for hver dag som går tjener Hunter millioner av kroner, som atter en gang skal tilbake til aksjonærene.
Her er det tålmodighet som vil lønne seg.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
HEAT
30.10.2020 kl 02:27 3369

Skal ligge og padde en liten stund til, men vi nærmer oss noe.
https://www.tradingview.com/x/Y51nplhG/
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.10.2020 kl 01:00 3433

Dette er ikke en aksje å eie.
Kan like gjerne ha pengene i banken.
Har ligget paddeflad, men med negative tendenser i en LANG tid.
Fredlys lovnader om himmelske priser pga scrubberne viste seg å bare være tull!
Kanskje han er oppskrytt?

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Frodon
30.10.2020 kl 00:28 3486

Greit sted å selge det ;) Hvorfor kjøper ikke du på dagens støtter?

Hehe, verdiene er jo ikke priset inn i aksjekursen ;) Ved salg av et par skip, blir verdiene mer synlige. Jeg skulle heller ønsket at de skipene ble satt på langtidskontrakter og solgt om et par år, men skjønner det er kjipt å være skipseier når investorer ikke priser inn verdiene.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
30.10.2020 kl 00:08 3538

Fra gammelt av har jeg lært at utbytte ikke skal justere chartet.
Tror likevel at de som leverer charts til Finansavisen gjør dette.
Med det blir de chartene jeg ser på automatisk justert.

Ang "saftig utbytte" til aksjonærene:
Dette er verdier som TAS UT fra selskapet og fordeles til eierne.
Altså skal kursen justeres TILSVARENDE NED dagen etter utbetalingen!

ALTSÅ; Tar man f.eks ut 50 øre pr aksje og fordeler til aksjonærene - så skal kursen falle tilsvarende.
Et NULLSPILL!

Hilsen Hammers.......sjeleglad for at han i sin tid solgte på snitt 4,75 i okt i fjor.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Frodon
29.10.2020 kl 23:21 3630

Hammers får sannsynligvis helt rett i denne tekniske analysen. Men det kommer an på om han skal regne inn utbytter som blir utbetalt eller ei ;) Det ligger an til et utbytte i desember på ca kr 1 pr aksje. Det er ca 33% av dagens kurs. Hva sier du Hammers? HS formasjonen blir utløst, men justerer du for utbyttet eller ei? ;);)

Husk også at støtten på kr 3 området har blitt veldig sterk, siden Arne Fredly har gjort mye innsidekjøp rundt det området når han ikke har vært låst pga innside info. Nå eier han snart 30% av selskapet. Det er ikke så rart at folk kjøper der, når aksjen er verdt ca kr 4,70-5,00 hvis de selger tank skipene på dagens priser og avvikler selskapet

Saftig utbytte på vei?
https://finansavisen.no/nyheter/shipping/2020/10/29/7582211/hunter-rigger-for-utbytte
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.10.2020 kl 23:17 3649

HUNT solgte 2 skip i dag - altså Breaking News.
Kos deg heller meg MAGNORA i stedet for å slenge med leppa mot meg!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
canarias
29.10.2020 kl 22:58 3696

Taxisjåføren Hammers har lenge spådd kursen til Hunter rett i dass det fundamentale driter tullingen i , sier sitt om personen Hammers.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
29.09.2020 kl 21:23 4208

Det eneste jeg kan se, er at de som satset på Frontline inn mot tank syklusen fortsatt har dobblet sine penger, i tilegg har de motatt noen meget feite utbytter.
De som satset på Arne F har så langt ikke fått et øre i gevinst.

Ikke noe enestående eller rart med dette, andre "små" tank case har akkurat samme utvikling gjennom syklusen som Hunt.

Det folk bør ta lærdom av, er at det er de store tunge likvide blue chip innen tank som gir mest i foret, akkurat det samme kommer til å gjennta seg når neste syklus starter opp igjen.
Eneste gulrot jeg ser i Hunt kontra andre miniputts er at de er et oppkjøps case, men det er langt fra sikkert at de blir solgt, derfor vil og bør alltid brorprten av pengene ligge i godt etablerte tank selskaper som Fro, Dht og Euron når det atter engang snur.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Ole86
29.09.2020 kl 21:09 4237

Alle tank rederier har hatt en ganske lik kursutvikling i år, scrubber eller ikke.

Jeg mener at covid har det aller meste av skylden for kursutviklingen de siste 6 mnd.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.09.2020 kl 19:53 4310

Så vidt jeg kan huske var det scrubberne som var den store gulroten til Arne Fredly.
Når man ser på kursutviklingen har det vel heller vært som en gammel settepotet å regne.

Hilsen Hammers........som registrerer den samme labre utviklingen innen FRO.
Det er vel markedet generelt sett + ringvirkningene av Covid som har skylden for utviklingen?
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Ole86
29.09.2020 kl 18:27 4394

Dette har vel nada å gjøre med scrubbere. Dette er grunnet et usikkert og til dels dårlig marked.
De som har scrubbere på sine VLCCer har USD 5000,- mer på bunnlinja pr skip pr dag enn de som ikke har det.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
29.09.2020 kl 18:10 4432

Utviklingen går fortsatt den veien høna sparker; https://www.tradingview.com/x/Rk23etUK/

Ikke raskt, men sakte og sikkert. I hvert fall så langt. Et LITE brudd kan nå registreres på halslinja i H/S'en.
Fortsatt for lite til at jeg vil se at den er utløst.

Hilsen Hammers...........som ikke er så sikker på at disse scrubberne er så vellykede som det ble påstått av pådriverne.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
28.09.2020 kl 09:37 4677


Ser slett ikke noe pinlig oppførsel her.

Hammers er dyktig på TA og har ofte hatt rett. Derfor tar i hvert fall jeg alltid ham seriøst. Om han får rett, vil dagene fremover vise.

Hovedindeksen på Oslo Børs har gitt salgssignal, så jeg vil være rask på labben om dette bærer videre nedover.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Kaisovski
27.09.2020 kl 23:28 4891

Hvorfor er det så mange som pisser i buksa når Hammers tar frem linjalen i en aksje de selv eier?

Mye pinlig oppførsel her.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Hammers
27.09.2020 kl 23:21 4923

Det er salvsagt ikke noe "oppkonstruert" og "fantasifullt" med den H/S'en jeg viser til! Den er REELL!
Bruddet gjenstår fortsatt - og så langt er den fortsatt ikke utløst!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
fattigstakkar
27.09.2020 kl 16:58 5176

Da krysser vi fingrene for at støtta ryker og at det blir mulig å kjøpe når stop lossene slår inn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Gork
27.09.2020 kl 16:44 5207

En annen måte å lese chartet på er at bunnene settes høyere og høyere, vi får se. Selskapet tjener i alle fall penger som gress og på et tidspunkt slår matematikken inn.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Slettet bruker
27.09.2020 kl 15:57 5268

Jeg leser med interesse ditt siste chart for Hunt, Hammers.

Og ser at Investtech har sitt bunnivå på kr. 3,15, som sist.

Da jeg ikke klarte å holde meg unna Hunt igjen, våger jeg å sitte på aksjene videre, med håp om at overskuddet fører til en oppgang og at vi er nær bunnen nå.

Frontline steg 1,58% på Dow Jones fredag kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
Longsitinbulk
25.09.2020 kl 07:48 5541

Heje, det kan jeg delvis være enig i, det som derimot er en realitet er at de andre tank aksjene ligger i en hode skulder formasjon allerede, og har ligget der en stund.

Det possitive er at hode skulder formasjonen i de andre tank aksjen muligens nå er tatt ut? bunnen i følge teknisk i disse ligger fortsatt 10-15 prosent under dagens nivåer- (2017 nivåer) men vendingen kan like gjerne starte nå, en ser nå økt nivå i diverse tank papirer fra innsidere, det kan være første tegn i en snu operasjon.

TS bør nok eller benytte tiden sin i vow, der aksjen nå gir signaler om å toppe ut, shipping har har figuren ikke greie på.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare
canarias
25.09.2020 kl 07:35 5586

Taxisjåføren Hammers som selv har uttalt at han driter i det fundamentale har vi oppegående null respekt og forståelse for.
Vi får bare håpe han får mye langturer, helst en langtur til Bloksberg, så vi slipper våset hans.
Redigert 21.01.2021 kl 01:47 Du må logge inn for å svare