Kunder trapper opp
Oslo (TDN Direkt): Eukor Car Carriers, som er en del av Wallenius Wilhelmsen Group, ser nå kunder gradvis starte opp driften rundt om i verden og selskapet planlegger nå å trappe opp aktiviteten i det tempoet som kreves.
Det fremgår av en oppdatering fra Eukor fredag.
Rederiet skriver videre at de nå ser at de fleste fabrikkene i verden, inkludert Europa og Nord-Amerika, begynner å åpne opp igjen, men at produksjonen er på svært lave nivåer. Selskapet understreker at de fortsatt mangler en ordentlig produksjonsoversikt over enheter som skal bli skipet.
Wallenius Wilhelmsen eier 80 prosent av EUKOR, mens Hyundai Motor og Kia Motors eier 20 prosent.
(Se også TDN Direkt-artikler 08.05.2020 og 24.04.2020).
LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Det fremgår av en oppdatering fra Eukor fredag.
Rederiet skriver videre at de nå ser at de fleste fabrikkene i verden, inkludert Europa og Nord-Amerika, begynner å åpne opp igjen, men at produksjonen er på svært lave nivåer. Selskapet understreker at de fortsatt mangler en ordentlig produksjonsoversikt over enheter som skal bli skipet.
Wallenius Wilhelmsen eier 80 prosent av EUKOR, mens Hyundai Motor og Kia Motors eier 20 prosent.
(Se også TDN Direkt-artikler 08.05.2020 og 24.04.2020).
LK finans@tdn.no
Infront TDN Direkt, +47 21 95 60 70
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Matsern
22.05.2020 kl 12:00
3556
Oslo (TDN Direkt): Golden Ocean-aksjen fortsetter den positive utviklingen på Oslo Børs denne uken. Capesize-raten lå torsdag på 4.196 dollar pr dag, opp 6,2 prosent sammenlignet med dagen før, ifølge en liste fra Pareto Securities.
Cape-ratene har dermed steget med over 110 prosent over den siste uken, men er fortsatt på svært lave nivåer. Til sammenligning er kontant breakeven for Capesize-skip på rundt 13.000 dollar pr dag, ifølge Kepler Cheuvreux.
Pareto Securities skriver i en rapport fredag at det er noe mer positivitet i tørrlast-markedet, og viser blant annet til at en megler omtaler markedet som "bullish". Dette er imidlertid etter meglerhusets syn noe overdrevet ettersom ratene forblir under driftskostnadene (opex).
Arrow Shipbroking Group skriver at det er ventet normale volumer fredag, og at aktiviteten over helgen er ventet å være lav på grunn av offentlige helligdager i Storbritannia og Singapore på mandag, ifølge en rapport torsdag kveld.
Clarksons Platou Securities skriver at både stålpriser og jernmalm-kontrakter handles opp denne morgenen, sannsynligvis hjulpet av forventninger om at de kinesiske obligasjonsutstedelsene vil bli rettet mot investeringer i infrastruktur.
"Vårt syn er at med kinesisk økonomisk stimuli som kommer dette året, spesielt for konstruksjonssektoren, bør det være mulig å forvente høyere jernmalm-import fremover på bakgrunn av økt ståletterspørsel", heter det i en rapport fredag.
Meglerhusets bekymring er derimot at den brasilianske jernmalm-eksporten vil forbli relativ lav på kort sikt.
"Dermed vil sannsynligvis ikke Capesize-markedet få tonnmill-effekten som er nødvendig for å få fraktratene betydelig opp. Dette bør imidlertid sannsynligvis løse seg selv senere i år", skriver Clarksons.
Cape-ratene har dermed steget med over 110 prosent over den siste uken, men er fortsatt på svært lave nivåer. Til sammenligning er kontant breakeven for Capesize-skip på rundt 13.000 dollar pr dag, ifølge Kepler Cheuvreux.
Pareto Securities skriver i en rapport fredag at det er noe mer positivitet i tørrlast-markedet, og viser blant annet til at en megler omtaler markedet som "bullish". Dette er imidlertid etter meglerhusets syn noe overdrevet ettersom ratene forblir under driftskostnadene (opex).
Arrow Shipbroking Group skriver at det er ventet normale volumer fredag, og at aktiviteten over helgen er ventet å være lav på grunn av offentlige helligdager i Storbritannia og Singapore på mandag, ifølge en rapport torsdag kveld.
Clarksons Platou Securities skriver at både stålpriser og jernmalm-kontrakter handles opp denne morgenen, sannsynligvis hjulpet av forventninger om at de kinesiske obligasjonsutstedelsene vil bli rettet mot investeringer i infrastruktur.
"Vårt syn er at med kinesisk økonomisk stimuli som kommer dette året, spesielt for konstruksjonssektoren, bør det være mulig å forvente høyere jernmalm-import fremover på bakgrunn av økt ståletterspørsel", heter det i en rapport fredag.
Meglerhusets bekymring er derimot at den brasilianske jernmalm-eksporten vil forbli relativ lav på kort sikt.
"Dermed vil sannsynligvis ikke Capesize-markedet få tonnmill-effekten som er nødvendig for å få fraktratene betydelig opp. Dette bør imidlertid sannsynligvis løse seg selv senere i år", skriver Clarksons.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Matsern
22.05.2020 kl 12:01
3533
OCY jobber nok med noen gode dealer nå. Markedet er i bedring
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Matsern
22.05.2020 kl 15:35
3340
Ikke lenge OCY handles på 21-22kr, her skal vi opp i ukene som kommer
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Lykkeligamator
22.05.2020 kl 21:07
3100
1: For info EUKOR har ingen skip med OCY. Innen bilskip er det hoegh som er den eneste kunden.
2: følgende er sitat fra din post over //Capesize-raten lå torsdag på 4.196 dollar pr dag, opp 6,2 prosent sammenlignet med dagen før, ifølge en liste fra Pareto Securities.
Cape-ratene har dermed steget med over 110 prosent over den siste uken, men er fortsatt på svært lave nivåer. Til sammenligning er kontant breakeven for Capesize-skip på rundt 13.000 dollar pr dag//
Det er ca 9000 usd pr dag i negativ cash generation. Med andre ord en cape genererer minus 270 000 usd i cash pr mnd. Ingen fest akkurat..
2: følgende er sitat fra din post over //Capesize-raten lå torsdag på 4.196 dollar pr dag, opp 6,2 prosent sammenlignet med dagen før, ifølge en liste fra Pareto Securities.
Cape-ratene har dermed steget med over 110 prosent over den siste uken, men er fortsatt på svært lave nivåer. Til sammenligning er kontant breakeven for Capesize-skip på rundt 13.000 dollar pr dag//
Det er ca 9000 usd pr dag i negativ cash generation. Med andre ord en cape genererer minus 270 000 usd i cash pr mnd. Ingen fest akkurat..
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
t553136
22.05.2020 kl 21:14
3081
Får vente til den er på 20 så er den interessant igjen litt for mye gjeld og usikkerhet omkring DHIRUBHAI-1, FAR SENATOR og FAR STATESMAN de to siste koster mye å ligge utenfor Australia og ikke gjør noenting lol
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Aiolos
05.06.2020 kl 14:00
2396
Hvordan vil dette påvirke OCY? https://www.nrk.no/urix/eksplosjon-pa-norsk-skip-pa-florida-kysten-1.15042365
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Matsern
05.06.2020 kl 14:05
2374
Erstatning fra forsikringsselskap.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Matsern
05.06.2020 kl 14:10
2352
Oslo (TDN Direkt): Baltic Dry-indeksen er opp 7,4 prosent til 679 poeng, ifølge The Baltic Exchange fredag.
Baltic Dry +7,4%
Capesize +18,3%
Panamax -0,2%
Handysize +2,4%
Supramax +1,7%
Baltic Dry +7,4%
Capesize +18,3%
Panamax -0,2%
Handysize +2,4%
Supramax +1,7%
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
fersk1
05.06.2020 kl 16:51
2168
En eller flere holder denne nede av en eller annen grunn. Det er min teori. Det er snart den aksjen som har gått minst siden bunnen. Det rimer rett å slett ikke. Så når lar de den gå? Må vi vente helt til neste q? Til og med oljeprisen har nesten doblet seg, men ocy på stedet hvil.
Hmmm.
Hmmm.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare
Grillkrydder
05.06.2020 kl 18:53
2028
Må få signaler om 0,15 i utbytte først. Ellers er det bedre kandidater å handle.
Selv skal jeg kjøpe litt mer ocy når jeg har kroner.
Selv skal jeg kjøpe litt mer ocy når jeg har kroner.
Redigert 20.01.2021 kl 19:04
Du må logge inn for å svare