LNG om 2-5 år
Ser alle LNG rederi har en veldig lav aksjekurs.Nesten samtlige er på de laveste noen gang.Vist vi ser ett godt stykke frem i tid.2022-25.Tror dette kan vær en veldig bra inngang.Noen som har tenkt samme tanken?.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Tundra Tom
10.05.2020 kl 20:33
3629
Jeg har veldig troen på disse nivå
Aksjene kommer til og eksplodere en vakker dag !
Aksjene kommer til og eksplodere en vakker dag !
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
undrende
10.05.2020 kl 20:48
3602
Om man har et tidsperspektiv på 2-5 år, så kan man glatt vente med å gå inn på disse nivåene.
Worst case fremover vil gi mye lavere inngang, men tror man bunnen er nådd nå, vel...…
Ville ikke satset på det.
Worst case fremover vil gi mye lavere inngang, men tror man bunnen er nådd nå, vel...…
Ville ikke satset på det.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
CapitaL
10.05.2020 kl 22:10
3489
Syv nye skip på gang og det i et råttent marked.. Ser at selskapet fortsatt ikke har fått noen nye TCs i det siste.. Er eks- aksjonær og er nok fortsatt skeptisk gitt..
Breakeven er vel omtrent på nivå med dagens rater om jeg ikke husker feil.. Blir ikke overrasket om vi får se 30-tallet snart..
Jeg mener mao at det er litt tidlig med inngang.. bedre å følge med og se etter tegn til contango på sensommeren kanskje? Da kan aksjen gå litt.
Drivere er fortsatt kontrakter på skipene som bygges.
Breakeven er vel omtrent på nivå med dagens rater om jeg ikke husker feil.. Blir ikke overrasket om vi får se 30-tallet snart..
Jeg mener mao at det er litt tidlig med inngang.. bedre å følge med og se etter tegn til contango på sensommeren kanskje? Da kan aksjen gå litt.
Drivere er fortsatt kontrakter på skipene som bygges.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Aksjen kommer.
En ting er sikkert og det er st de ikke blir rimeligere å bygge slike skip i fremtiden
En ting er sikkert og det er st de ikke blir rimeligere å bygge slike skip i fremtiden
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
CapitaL
10.05.2020 kl 22:20
3452
Den kommer nok ja, men spørsmålet er i første omgang hvor langt ned den kan falle.. Egentlig rart ikke Sohmen har kjøpt mer i det siste.. Nybygg til spottpris, men skyldes vel det råtne markedet.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
monitor1
12.05.2020 kl 04:12
3063
Jeg har vel vart den eneste på forum som har advart mot FLNG da den sto i 150, 100, 80 og 60. Det var før corona. Og jeg er fortsatt ikke postiv til «børsraketten» i 4 år på rad. Hovedgrunnen har vært risk/reward med enorme forpliktelser fremover, og jeg har blitt latterligjort når jeg har nevnt behovet for kapital, i form av emisjon. Men uansett så er selskapet i en situasjon hvor de ikke klarer å opparbeide seg kapital til å møte fremtidige utgifter.
Derfor faller aksjen; oljeprisen skader især USA, og da er LNG lengst ut i periferien. Så det er jo ikke noe håp om rateforbedring. Det skader FLNG mer enn da jeg omtalte de før pandemien. Dette er en kapitalintensiv bransje, og utsiktene er helsvarte. Jeg tror ( tror) at aksjen faller under tidligere bunn på 38 kroner innen to måneder.
Derfor faller aksjen; oljeprisen skader især USA, og da er LNG lengst ut i periferien. Så det er jo ikke noe håp om rateforbedring. Det skader FLNG mer enn da jeg omtalte de før pandemien. Dette er en kapitalintensiv bransje, og utsiktene er helsvarte. Jeg tror ( tror) at aksjen faller under tidligere bunn på 38 kroner innen to måneder.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Else
16.10.2020 kl 10:15
2421
Flex øker stadig med bedre resultater og aksjekurs deretter. Kursmålet bør nå kunne settes til 100kr før jul.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
MacJoJo
16.10.2020 kl 10:34
2384
Blir spennende når Kina begynner å svinge kullkraftverkene sine over på LNG.
Hører stadig om Kinas massive utbygging av kullkraft, men lite om at disse verkene er dualfuel og er bygd for LNG også...
Når tiden er inne vil de begynne å skifte over, men spørs om de venter på rør fra Yamal og andre nordområder??
Hører stadig om Kinas massive utbygging av kullkraft, men lite om at disse verkene er dualfuel og er bygd for LNG også...
Når tiden er inne vil de begynne å skifte over, men spørs om de venter på rør fra Yamal og andre nordområder??
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
SuperSeven
16.10.2020 kl 11:57
2317
LNG er et positivt case om man ser 2-5 år frem i tid. Hvordan dette slår ut i priser for shipping er vanskelig å spå, da mye tyder på overkapasitet i markedet. Men en ting fremstår klinkeklart for meg: Ingen er bedre rustet enn FlexLNG.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
sheepman
19.10.2020 kl 09:22
2094
Nytt kursmål på 95 kr ute nå (KJØP)
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
sheepman
19.10.2020 kl 17:33
1897
ja visst har jeg kilde :).
- Imens går ratene rett oppover! TFDE er på 72000, Steam på 52000 og MEGI-båtene som Flex har er opp vidunderlige 13% til 81000. WOW!!
- Imens går ratene rett oppover! TFDE er på 72000, Steam på 52000 og MEGI-båtene som Flex har er opp vidunderlige 13% til 81000. WOW!!
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
19.10.2020 kl 18:36
1846
Dårlig nytt fra Kina. De åpner ny seksjon av naturgasspipeline fra Russland. De 5 bcm som nevnes tilsvarer bortfall av ca 56 LNG laster på skip:
According to sources, the construction progress of the middle section (Changling-Yongqing) of China-Russia East Pipeline (CREP) is ahead of the schedule, and this section is expected to start transmitting Russian natural gas to Beijing and the surrounding areas in North China from October 30, 2020.
https://intl.sci99.com/n/4/577972.html
By October 6, all the underground drill-through works of the mid-section’s construction had been accomplished, and welding and installation of pipes were also accelerating. Moreover, several construction sections of the mid-section have finished and waited for the test running. It is expected the mid-section will go into a thorough stress test by the end of October and start commercial running from November 15, the beginning day of the winter heating season 2020-2021.
CREP was set to supply 8 bcm of natural gas in its first year, but Gazprom and CNPC adjusted the schedule to 5 bcm in 2020. However, the underdeveloped natural gas consumption in Northeast China was not capable to digest all the delivery of Russian gas, and the 2020 import schedule was accordingly behind the schedule. With the connection to Beijing-Tianjin-Hebei region in the upcoming winter, the potential of CREP will be more utilized, and it is estimated that the piped natural gas import from Russia will embrace a significant jump from November and become a key role of North China’s winter supply on its massive availability and lower costs.
According to sources, the construction progress of the middle section (Changling-Yongqing) of China-Russia East Pipeline (CREP) is ahead of the schedule, and this section is expected to start transmitting Russian natural gas to Beijing and the surrounding areas in North China from October 30, 2020.
https://intl.sci99.com/n/4/577972.html
By October 6, all the underground drill-through works of the mid-section’s construction had been accomplished, and welding and installation of pipes were also accelerating. Moreover, several construction sections of the mid-section have finished and waited for the test running. It is expected the mid-section will go into a thorough stress test by the end of October and start commercial running from November 15, the beginning day of the winter heating season 2020-2021.
CREP was set to supply 8 bcm of natural gas in its first year, but Gazprom and CNPC adjusted the schedule to 5 bcm in 2020. However, the underdeveloped natural gas consumption in Northeast China was not capable to digest all the delivery of Russian gas, and the 2020 import schedule was accordingly behind the schedule. With the connection to Beijing-Tianjin-Hebei region in the upcoming winter, the potential of CREP will be more utilized, and it is estimated that the piped natural gas import from Russia will embrace a significant jump from November and become a key role of North China’s winter supply on its massive availability and lower costs.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Det er svært mye som taler for at LNG markedet er mye større og enda mer profitabelt om 2-5 år.
En av de store driverne er overgang fra kull til lng i store markeder som Kina og India.
En av de store driverne er overgang fra kull til lng i store markeder som Kina og India.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
DrM
19.10.2020 kl 19:23
1779
JP Morgan har fortsatt short inne i Flex, med 0,99% av aksjene i selskapet. De har et papir tap i område -8,6mill. Føler meg komfortabel med å være aksjonær her, og skal bli spennende å se når de dekker seg inn.
Høyt nivå av trades over dammen så langt i kveld. 7,08$ og 2% opp så langt i kveld.
Høyt nivå av trades over dammen så langt i kveld. 7,08$ og 2% opp så langt i kveld.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Flex skal nok til 100kr pluss i løpet av vinteren.
Hlng bør kunne passere 20kr.
Hlng bør kunne passere 20kr.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Blirnokrik
19.10.2020 kl 20:44
1680
Må vel bli bra utbytte av Flex etter kveldens nyhet om stigende rater.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
20.10.2020 kl 09:49
1454
Flex har guidet ca 47K/day for 3Q. Såvidt over cash break even. Q4 vil bli noe bedre. Jeg tipper 55-60K/day.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
20.10.2020 kl 10:10
1418
60 for q4 er altfor konservativt - ligger jo rundt 80k nå, helt i starten av q4. Q4 blir bra.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
20.10.2020 kl 10:20
1392
Ikke glem at den første måneden i Q4 ble fixet i 2 eller 3 måned av Q3. Den 31 Oktober kan Kalleklev guide med rimelig høy grad av nøyaktighet hva Q4 vil gi. Og husk at headline rate ikke inkluderer eventuell ventetid. Det ble fixet ca 7 skip forrige uke i range ca $40-65K/day. Disse materialiserer seg i form av betaling i November.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Rumleskaft
20.10.2020 kl 10:29
1370
Greit nok det, men betyr jo bare at q1 også blir ok. Du er for negativ i omtalen av flng. Andre er nok i overkant optimistiske. Og ja, det er mange skip som er bestilt, men naturgass er en del av det grønne skiftet. Sånn sett vil det bli sjuke mengder som skal flyttes. Vurderer et bet i hlng også - må jo få et par kontrakter for disse fsru ene snart..?
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare
Sonatrach
20.10.2020 kl 11:17
1330
Derfor får du kun et halvgodt Q4 og et halvgodt Q1.
Det er ingen tvil om at økte volumer av LNG skal skipes de neste 10 årene. Problemet er at prosjektene og rederne er så raske på avtrekkeren at det bestilles for mange skip, og gjerne før volumene er klare for levering. Det fører til ørkentørke i shippingrater kun løftet av ørsmå flaskehalser slik vi ser i dag. HLNG vil helt klart lande FSRU kontrakter fremover, MEN kun i knallhard konkurranse med andre. Det betyr syltynne marginer. Ikke "gratis-penger" slik som for 10-15 år siden.
Det er ingen tvil om at økte volumer av LNG skal skipes de neste 10 årene. Problemet er at prosjektene og rederne er så raske på avtrekkeren at det bestilles for mange skip, og gjerne før volumene er klare for levering. Det fører til ørkentørke i shippingrater kun løftet av ørsmå flaskehalser slik vi ser i dag. HLNG vil helt klart lande FSRU kontrakter fremover, MEN kun i knallhard konkurranse med andre. Det betyr syltynne marginer. Ikke "gratis-penger" slik som for 10-15 år siden.
Redigert 21.01.2021 kl 04:20
Du må logge inn for å svare